ورزش
کد مطلب: ۳۱۹۲۶
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱

پیش بینی جدید از قهرمان جام ملت‌های آسیا رسید

پایگاه داده‌پردازی اوپتا آخرین پیش‌بینی خود در مورد شانس قهرمانی تیم‌ها را ارائه کرد.

ورزش سه نوشت: اوپتا که بر اساس روش‌های مهندسی داده، پیش‌بینی خود از شانس موفقیت تیم‌ها را ارائه می‌دهد، در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده که تیم ملی ایران از بیشترین شانس برای قهرمانی برخوردار است.

ایران - قطر، یک بازی نزدیک
بر اساس پیشبینی این وبسایت، ایران در جدال با قطر 58.9% از شانس پیروزی برخوردار است و 41.1% نیز احتمال برد قطر مقابل ایران وجود دارد. البته این اعداد به حدی در بازی ایران به یکدیگر نزدیک هستند که عملا اوپتا شانس پیروزی هر کدام از این دو تیم را یکسان پیشبینی کرده است.

نکته جالب اینکه این پایگاه داده پردازی پیشبینی کرده که 42.2% احتمال دارد ایران در زمان‌های قانونی قطر را شکست دهد و 26.1% نیز ممکن است این بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

به عبارتی و بر اساس محاسبه این وبسایت، با در نظر گرفتن احتمال تساوی، تنها 4 از 10 پیشامد، حکم به برد ایران در زمان‌های قانونی می‌دهد که به هیچ وجه عدد مناسب و مطمئنی برای یک پیش‌بینی محسوب نمی‌شود و به عبارتی اوپتا با این اعداد قصد دارد نزدیکی بازی را نشان دهد.

پیش بینی جدید از قهرمان جام ملت‌های آسیا رسید

کره و احتمالا صعودی نه چندان بی دردسر
برای بازی کره جنوبی و اردن اوضاع متفاوت است و اوپتا اعتقاد دارد 66.7% احتمال صعود متعلق به کره است که عدد مطمئن‌تری نسبت به صعود ایران است.

البته عدد 33.3% نیز عدد قابل‌توجهی است که برای اردن وجود دارد. جالب است بدانید غیبت بازیکنی نظیر کیم مین جائه در خط دفاعی کره باعث می‌شود تا شانس پیروزی اردن بالاتر برود و در صورتی که این بازیکن حضور داشت، کره احتمالا شانس 70 درصدی را متوجه خود می‌دید.

جالب این است که برای برد در جریان بازی، 55.9% شانس برای کره‌جنوبی است و عدد 21.7% برای اردن انتخاب شده و 22.3% نیز ممکن است بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. به عبارتی اگرچه کره شانس خوبی برای صعود راحت دارد اما همین 44% شانس غیر از برد کره در جریان بازی نیز کار را برای این تیم خطرناک خواهد کرد.

یران شانس اول قهرمانی است اما...
اما در مسئله قهرمانی چند نکته وجود دارد. در حالت عادی و بدون توجه به اینکه کره‌جنوبی قرار است با اردن مواجه شود و ایران به مصاف قطر برود، شاگردان کلینزمن از احتمال قهرمانی بیشتری برخوردار هستند. این به منزله این است که اوپتا از لحاظ فردی و تیمی، کره‌جنوبی را تیم بهتری می‌داند.

اما زمانی که حریفان دو تیم هم مورد محاسبه قرار بگیرد، ایران از شانس بیشتری برخوردار است. بر اساس اعلام این وبسایت، ایران 35 درصد شانس قهرمانی دارد و کره‌جنوبی 30.9%. همچنین قطر و اردن باقی مانده 35 درصدی را بین خود تقسیم می‌کنند.

البته این عدد ممکن است گمراه‌کننده باشد. از این نظر که اوپتا شانس قهرمانی ایران را بر این اساس تعیین کرده که ممکن است تیم اردن یا کره به فینال صعود کند، اما اگر کره جنوبی به فینال صعود کند، شانس قهرمانی این تیم بیشتر از ایران خواهد بود.

به عبارتی، حضور اردن در سمت دیگر باعث شده تا پیش از شروع بازی اول نیمه نهایی، ایران شانس قهرمانی بیشتری را متوجه خود ببیند و حالا باید منتظر ماند و دید که در بازی اردن - کره کدام تیم برنده می‌شود.

البته تمام این موارد اعداد و ارقامی کاملا غیرقابل اتکاست که بارها ثابت شده ضریب اطمینان چندان زیادی هم ندارند و هیچ بعید نیست که تیم‌هایی با شانس پیروزی کمتر نظیر اردن بتوانند نتایج بهتری کسب کنند.

پیشنهاد اطلاعات
ارسال نظر
( 300 )

نظرات بینندگان

حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
۰
به امید خدا ایران قطر را 3بر 0میبره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
۰
ایران 3
قطر1
مجید
Germany
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
۰
ایران 3 قطر 1
باگلهای مهدی طارمی قائدی و سامان قدوس
رضا
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
من یک حرف به آقای خیابان دارم که میگه (بازی اشکنک داره سر شکستنک داره ) این مثال بچگانه در دنیای حرفه ای فوتبال جایی نداره از؟شما که دکترا دارید مدعی رسانه ای و گزارش گره ۴۰ ساله بلکه بیشتر داری سوالم این چرا فقط؟سر ما میشکنه در مقابل قطر !؟ این که شما همش با توجیه میخواهید باختهای ایران رو توجیه کنید اگر کارشناس فوتبال هستید که نیستید !؟ فقط؟یک ژورنالیست یک طرفه من از شما تحلیل درست میخوام مثل عزیز؟اگر دوستان میگن گذارش استرالیا شما بی؟نظیر بنظیر بود علت داشت اون هم گل خداداد مهدوی کیا علی دایی و علی کرمی و عابد زاده که منفور بعضی ها در فدارسیون و سازمانها شدن چون آنها به علت باخت توجه دارند نه معلول ها که چرا چون چنین و چنان تا زمانی ما به دنبتل معلول بگردیم سرش رو ببریم وضع ما همینه ما هیچ وقت بغیر از فردوسی پور استاد حاج رضایی استاد فرکی استاد ذولفقار نصب استاد مرحوم صدر استاد علی دایی که دائم در شبکه ها تخریب میکنند استاد قلع نوعی اسناد مرحوم پور حیدری استاد مرحوم حجازی استاد استیلی اما اگر همه به به بگن صدا وسیما ورزش خوشحال میشه دعوت میکنه برمامه خاطربازی رو هم به آقا جواد میده !!؟؟ تا بجای حقیقت دنبال قاتل بروسلی باشیم وضع همینه پولهارو مربیان خارجی خودن کتک مربیان داخلی خودن !!!
جلبل
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴
۱
این نظر سنتی‌ها بدرد جرز دیوار هم نمیخوره ..اینها احتمالات میباشد که از عملکرد تیم حاصل میشه ولی نتیجه در درون زمین رقم میخوره باید دید وضعیت روحی و روانی بازیکنان چطور و عوامل موثر در بازی مثل داور و هوادر و آب و هوا ....بله درست روی کاغذ برد با کره است ولی بازی یه چیز دیگه است
حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۱
۱
خواهش میکنم دوستان خودشون را برای هر اتفاقی آماده کنن!! میدونم سخته ولی احتمال قهرمانی ایران هم زیاده پس باید با این قضیه احساسی برخورد نکنید و برای حفظ ظاهر هم که شده بخاطر مردم خودتون را شاد نمایش دهید. تشکر.
اس قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
۱
سلام دوستان من از برد ژاپن به بعد همش استرس دارم که مبادا بازی با قطر روز خوب تیم ملی نباشه و مثل مقدماتی جام جهانی مثل بازی با بحرین یقه مارو بگیرن از خواب و خوراک افتادم و زاتن. آدم بد بینی نیستم ولی میترسم لطفاً انرژی بدید
ناشناس
Brazil
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
۰
ایران دو
قطر ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
۰
ایران ۳ قطر ۱ با دبل سردار ازمون و یکی هم طارمی (گل اول سردار با سر هست و دومی با شوت) و گل طارمی هم با شوت
مجید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
۱
انشالله بچه های ایران قطر سوراخ می کنه 3 ایران 1 قطر بچه ها از هیچی نترسین بزنید مردن ایران شاد کنید به امید قهرمانی ایران❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
سید مانی مهدوی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
۱
ایران 2
قطر 1
M
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
۱
بابا ولششششششششش اینقدر بزرگش میکنید، همین رو قطر و عراق در اوج جنگ و کرونا قهرمان شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
۰
ایران 3 قطر 2
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
۰
تیم ایران 4 1 قطر را شکست میدهد با گل های طارمی قائدی سردار و محبی.. هر دو بازی را پرگل میبرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
۰
کشوری که اندازه یه استان کوچیکه ایرانه
همچین بلایی سر ایران آورد تا یاد بگیره بعداز یه بردمغرور نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
۰
آخی باختین! ???
حنظل
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
۰
زرشک!بردیم نه؟!
علیرضا شفیعی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
۰
باختیم ۳و۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
۰
زارت
ایران باخت
گل اقا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
۰
قطر ۳ ایران ۲ متاسفانه الحق قطر خیلی عالی بود
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
۰
۱۰ساله همین بازیکنان با روح وروان ملت بازی کردن همش روی اعصاب بودند یه بازی خوب یه بازی بد یه بازی بدتر دراین مملکت ۸۵میلیونی مگه جوانانش مردند که گیر دادن به همین ۲۰ نفر تورو بخدا کل تبم راعوض کنید ویه سری جوان زیر ۲۰سال بیارین با یه مربی باکلاس اخه قلعه نویی یه بار ... باز تیم مدین دستش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
۰
اقا تیممون خوبه
فقط کاش تعویض داشتیم مشکل از کادر فنیه
محمد رضاحسنی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
۰
برد قطز
محمدرضاحسنی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
۰
تیم قهرمان قطر از شهرستان پاکدشن
رضا
India
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
۰
آقای خیابانی اگر بازی سرشکستنک داره چرا فقط؟سر ما ملت میشکنه؟
عبداله منابیه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
۰
خنده داره قطر ایران را برد اونم سه گل و بدون پنالتی و حالا قهرمان احتمالا اردن هست که البته فرقی ندارد اردن باشد یا قطر جام بین عربها میچرخه
صابر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
۰
این باخت مقصر امیر قلعه نوعی بود بازیکن تاکتیکی داری رو نیمکت بعد ابراهیمی و حاج صفی و و غیره بعد اصلا بازی کنا رو از لحاظ روانی نپخته بودن که آقا این قطر اون قطر بازی چهارجانبه اردن نیست اون یه بازی دوستانه بود اینجا نیمه نهائی جام ملت‌های آسیا ست امروز تیم در حد تیم قرقیزستان بازی کردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
۰
همه خبرها با یکی دوروز تاخیر اعلاع میشه!!!!
محمو صدرا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
۰
درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
۰
خاک بر سر تیم ملی ایران
آبروی ایران را برد
خلخالی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
۰
قطر برنده جام می شود
پربازدیدترین پربحث‌ترین
آخرین مطالب
آرشیو