اقتصاد
کد مطلب: ۱۵۶۸۲
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲

فخرفروشی اقتصادی پادشاه عربستان به زبان فارسی

اکانت توئیتری پادشاهی عربستان به فارسی با انتشار تصویری از نمودار تورم در این کشور، خبر از کاهش این شاخص به کمترین میزان در سال گذشته داد.

برترین ها نوشت : نکته جالب در این نمودار که مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته، میزان نرخ تورم در این کشور است که در بالاترین حد خود به ۳.۴ درصد رسیده.

این اکانت توئیتری از سال ۲۰۲۰ برای تبلیغ دستاوردهای دولت عربستان و بن‌سلمان برای کاربران فارسی زبان بنا نهاده شده است.

این در حالی است که بنا به آخرین آمار، در مرداد ماه ١٤٠٢، تورم نقطه به نقطه خانوارهای ایران، ٣٩,٨ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، ٣٩.٨ درصد بیشتر از مرداد ماه ١٤٠١ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم عربستان

پیشنهاد اطلاعات

ارسال نظر

( 300 )

نظرات بینندگان

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹
۰
یاد بگیرید .چه اشکالی داره؟
محسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
۰
کجای نمودار به زبان فارسی است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
۰
گاو های نه من شیر ده خخ ما پس چند من شیر میدیم وضعمون اینه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
۰
سلام.
شیخ نشینان سعودی که سواد ندارند که بخواهند سودا کنند.
شیخ نشینان که همه چیزشان وارداتی است تنها چیزی که دارند نفت و گاز است.
اگر این دو تمام شود.بر می گردند به ۱۴۰۰سال پیش .
یعنی راه زنی ،قتل و غارت و چپاول همدیگر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
۰
خر خو دتی ۳۹ درصد کجا بود بالای ۲۷۰ درصد بوده
ناشناس
Luxembourg
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
۰
به این میگن حکومت درست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
۰
غلط کزده گاوشیرده آمریکا اگر یک ماه فقط ازتحریمهای چهل ساله ایران رااگر عربستان داشت تاالان باتورم 1000 درصدی ازهم پاشیده شده بود ولی ایران قدرت برتر علمی وصنعتی تکنولوزی وپزشمی ونظامی و ومنطقه هست درحالی که ما 2 میلیون نفت می‌فروشیم با 85 میلیون جمعیت وعربستان 30 میلون جمعیت و12 میلیون بشکه نفت
محمدبهرامی بلوچ
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
۰
اگر دولت های گذشته ایران عملا بفکر مردم بودند امروز حال روز. را نداشتیم حالا این دولت ولایی دارد کار میکند هزاران مشکل درست میکنند تا نتواند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
۰
سلام، کجای این پیام به زبان فارسیه؟
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
۰
خوشابحال مردمش .توکشورماکه فقط امار دزدی واختلاس درمیاد
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
۰
آقایان شریعتمداری مملکت داری برو از عربها یاد بگیرید دیروز بود میگفتن گاو شیر ده الان طرف با نشان دادن تورم ۳این همه تهمت ها ی که گفتین را جبران می کنن مسئولان بیسواد کشوری بجای فرا فکنی مملکت داری یاد بگیرند که مملکت بردن هم سطح کنیا زامبیا خا ک تو سرتان
حسن زینعلی
Georgia
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
۰
السلطان ظل الله...شاه سایه خداست...یعنی همین....
مردم باید زیر سایه سلطان در رفاه وآسایش باشند..‌
اگر فخر فروشی این است....عالی است.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
۰
دمشون گرم که برای مردم خودشون زحمت میکشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
۰
یاد بگیرید و نه ادعای خالی و شعار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
۰
قابل توجه شش کلاسه دروغگو
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
۰
خوش به حال مردم عربستان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
۰
حالا هرچی که دوست دارین تیتر بزنید اما اونقدر لیاقت دارند که زندگی مردمشان را در امنیت و رفاه وسلامت نگاه داشتند
مخمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
۰
حق دارد فخر بفروشد ما هم با نمودار دزدی ها اختلاس ها و فلاکت اکثر مردم و بی ارزشی پاسپورت و بی اعتباری تومان باید فخر بفروشیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
۰
شما ها چی دارید ما به شما فخر کنیم
منصور
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
۰
اون دوستان ارزشی که منتظر انتشار خبر هستن تا ملتو فحش کش کنن چرا ساکت ان؟
یه چی بنویسین خو
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
۰
دیگه دوست و ما متحد هم شدیم.اجازه نفاق نمیدیم به بیگانه،چرا دوست نباشیم.؟؟ بیگانه دلسوز ما نیست.باید تمام رسانه ها تحت کنترل باشن.که کسی نفاق نکنه.مثل ترکیه ،که علنا گفته ما اجازه نفاق و دخالت در امور کشور برادر و دوست ایران رو نمیدیم.مام خوشحالیم از پیشرفت ترکیه و عربستان ووو
مخمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
۰
چرا نظرات همه رو منتشر نمی کنید چون به ضررتان است
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
۰
کجا به زبان فارسی نوشته؟
حنا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
۰
بعضیا باید بیاموزند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
۰
این فخر فروشی نیست نمایش لیاقت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
۰
خداوندیه عقلی به بی مغزهای قدرت طلب بده آمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
۰
اونا پیرهن پاره کردن و شدیدترین فحاشی ها را دولت مردان عربستان کردن چرا ساکتند. فکرشو هم نمیکردن التماس عربستان را بکنن برای رابطه مجدد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۵
۰
مسولین عربستان عرضه دارند مردهستند. غيرت دارند مردم دارند صلح طلبند. به فکر آسایش و آرامش مردمشون هستند. مسولین ایران بی عرضه دزد ...‌بی مسولیت. دروغگو....
از مسولین عربستان یاد بگیرند با هیچ کشوری دشمني ندارند باهمه کشورها دادوستد و معامله میکنند. ولی مسولین ایران با اکثریت کشورها دشمن هستن
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۰
۰
۳۹درصد ؟؟؟ کاش تورم ما ۳۹ درصد بود آنهایی که میگن اگر عربستان نفت گازش تموم بشه بیچاره میشن فعلا که عمر ما داره تموم میشه . بهوای تموم شدن نفت زیر بار کلی تحریم انرژی هسته ای رفتیم که تا الان هیچ نفعی نداشت وقتی حرف از غیرت می‌زنین مهاجرت دختر پسری که توی ملل عربی کارگر زیردست اونها شدن بیاد بیارین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
۰
حقمونه
منصور
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
۰
کشور ما بدست مسئولان بی کفایت نابود شد. وتحریم شده بهانه. اگر عربستان موفق بوده بخاطر مدیریت صحیح آن است. نه مدیریت درست داریم نه پاکدستی. تنها چیزی که روال شده دزدی و اختلاس و رانت. هر جا که انتقاد میشود به مردم انگ امنیتی و وطن فروش. و...میزنند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
۰
توهم زدید آنها از فارسی نفرت دارند ،با اینکار اولا ایران را و تورم اش رامسخره میکنند ثانیا قدرت و تفکر خود را بنمایش می گذارند
توهم و خود شیفته نباشید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
۰
درود بر بن سلمان کبیر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
۰
درود بر بن سلمان کبیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
۰
گنجی برای مردمت
شجاع
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
۰
در ضمن خبر مربوط به این خبر تحصن پاکستانی ها در اعتراض به بستن مرز تجاری با ایران هست گویا کریدور هند اروپا که از عربستان میگذره می‌تونه گزینه بهتری باشه برای پاکستان تا ایران منتها پاکستان تا ایران مسیر زمینی کوتاهتر و شلوغی هست عرب مجبوره تبلیغ کنه تا کارش راه بره
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
۰
کشوری بانصف جمعیت ایران وچندین برابر درآمدنفتی نبایدفقیروزباله گرد داشته باشه.که توفضای مجازی خوشبختانه همه چی دیده میشه.مگرشاهکارکردین.کلی باج میدهیدبه آمریکا وتحریم هم نیستید ولی نوکر هستید.ولی ایران عزتش بیشترازشماهاهست.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
۰
خوش بحالشان کویر لم یزرع برهوت برای ملتش بهشت شده
از قدیم گقتن گهی پشت به زین گهی زین به پشت روزی ریال ایران را جه چشمشان می مالیدن حالا بای پز بدن
بابک
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
۰
دوستان صبور باشید تا قله چیزی نمونده به همین زودیها از آخر اول میشیم در همه ضمینه ها ....
محمد رضا57
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
۰
شما شهرستانی ها رفتید و اوضاع عرب ها رو دیدید؟ما جنوبی ها میدونید اکثرا خلیج میریم اگه تو ایران روزی ۱۵ ساعت بعضی مشاغل۱۷ ساعت کار بکنیم بهترین وضع خداهیم داشت ولی در ایران همه تعطیل روزی ۳ساعت هم کار مفید نداریم در ضمن ازاد ترین کشور تو منطقه هسیم وقت نیست اینقد خود تخقیری هم بده عرب ها چیزی ندارند
کامیار
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
۰
تورم مربوط به ۱۰ میلیون افغانستانی در ایران نیزمیباشد
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
۰
وقتی کشور یک مدیریت توانمند داشته باشه میشه عربستان وبرعکسش میشه ایران
صادق
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
۰
من که فارسی ندیدم
بهتر نیست سواد تو بالا ترببری؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
۰
فخرفروشی داره ، نداره؟؟؟؟
بهین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
۰
نشان دادن نمودار رشد اقتصادی یک کشور و کاهش تورم در اون چه ربطی به فخرفروشی داره؟ لطفا کمی به جای نفرت پراکنی اخلاق روزنامه نگاری بیاموزید.
FARIDON.GH484
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
۰
واقعیت گفته؟ مگر مسولین در این چند سال چه دستاوردی داشته‌‌اند؟ کشور ۱۰۰ سال به عقب بردند
باهر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
۰
مدیریت دانا بلندت می کند بر زمینت می زند مدیریت نادان
من در اول سال ۹۶ که بازنشسته شدم معادل ۲۶۱۲ دلار سه هزار و هفتصد تومانی مستمری دریافت کردم ولی اکنون بعداز ۷ سال معادل ۸۲۰ دلار ۵۰ هزار تومانی دریافت می کنم.یعنی ۱۷۹۲ دلار از مستمری من که حاصل یک عمر کارسخت و طاقت فرسا بوده توسط مدی ،غارت شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۶
۰
این افتخار نمی خواهد ،عربستان بدون هیچگونه تحریمی ،بزرگترین صادرکننده نفت جهان است وبا دلارهای زیادی که از این راه بدست می آورد وجمعیتی بسیار کمتر از ایران باید یک چنین نرخ تورم نسبتا پایینی را داشته باشد.

تازه‌ها

آرشیو