سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
نظرات: ۲
۰
-
متلک عضو شورای شهر به دختر شهید سلیمانی خبرساز شد

رئیس کمیسیون بودجه در کنایه به نرجس سلیمانی گفت: من شهرداری نیستم برایم شعر بخوانید.

انتخاب نوشت: دو عضو شورای شهر تهران با انتقاد از کمیسیون بودجه شورا برای حرکت خارج از عرف رد چهار بند تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، گفتند: جوابیه پنج صفحه‌ای از سوی کمیسیون برنامه و بودجه به تمام درخواست کنندگان تحقیق و تفحص ارسال شده است که این فضا فضای خوبی نیست و دوستانی که این متن را تهیه کردند، می‌توانستند در جلسه برگزار شده پاسخ دهند تا به نامه نگاری منجر نشود.

نرجس سلیمانی در دویست و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: در کمال تعجب کمیسیون بودجه شورای شهر به جای نامه نگاری با مسئولان ذیربط برای دریافت اسناد و ارائه به متقاضیان تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، در حرکت خارج از عرف چهار بند تحقیق و تفحص را رد کرده است. با توجه به استنکاف کمیسیون بودجه از آغاز مکاتبات و پیگیری‌هایی که بنده در روز یکشنبه با رئیس کمیسیون داشتم که نامه تا دوشنبه ارسال شود، نشد و نامه سر از شورا درآورد و به درخواست کنندگان رسید.

وی افزود: کمیسیون نظارت و حقوقی که تحقیق و تفحص را بر عهده گرفته نامه‌ای با دو امضاء تهیه کرده و درخواست دارد که کمیسیون برنامه و بودجه از پیگیری امور انصراف دهد تا ما موضوع را دنبال کنیم. ما ز یاران چشم یاری داشتیم. امیدوارم غلط نباشد آنچه می پنداشتیم.

در ادامه پس از تذکر نرجس سلیمانی مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نامه به کمیسیون برنامه و بودجه ربط داشت گفت: چون مسئله حقوقی وجود داشت من به هر دو کمیسیون ارجاع دادم. درخواست دارم که دو کمیسیون با هم بحث کنند مشکل را با هم حل کنند و جلسه مشترک تشکیل دهند. موضوع نباید به صحن شورا بیاید.

وی تأکید کرد: باید یاد بگیریم با هم تعامل کنیم و در جایی قرار داریم که زمان یادگیری ما گذشته و باید با هم مشکلات را حل کنیم و تصمیم بگیریم. موضوع ساده است و می توان شرح وظایف را دید که هست یا نه. تقاضا می کنیم که تعامل بین دو کمیسیون وجود داشته باشد.

می‌خواهیم تحقیق و تفحص عمومی انجام دهیم و نباید مقابل هم قرار بگیریم

حبیب کاشانی نیز در دویست و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری گفت: همه می‌دانند که در این سالها رئیس شورا اگر صحبتی دارد برای شخص خودش نبوده است. رئیس شورا امروز محکم ایستاده تا کارمندان حق و حقوق خود را بگیرد. برای افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی حقوق یک کارمند باید استعلام بگیریم و می بینیم بعضاً مدتها زمان می برد.

وی ادامه داد: رئیس شورا صبر ایوب را به ارث برده و این نوع رفتار در شأن شهرداری و شورا نیست. کسی نیاز به ۵۰۰ هزار تومان بیشتر دارد و نباید کار او به دلیل این موضوعات عقب بیفتد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه جوابیه پنج صفحه‌ای از سوی کمیسیون برنامه و بودجه به تمام درخواست کنندگان تحقیق و تفحص ارسال شده است، تأکید کرد: اگر رئیس شورا از رئیس کمیسیون خواسته، باید پاسخ دهد. ما می‌خواهیم تحقیق و تفحص عمومی انجام دهیم و امروز مقابل هم قرار می‌گیریم. این فضا فضای خوبی نیست و دوستانی که این متن را تهیه کردند، می‌توانستند در جلسه برگزار شده پاسخ دهند تا به نامه نگاری منجر نشود. این رفت و برگشت ها به شورا آسیب می زند.

وی با تأکید بر اینکه خواهش می‌کنیم در اتاق یکدیگر موارد رفع شود؛ چراکه ادامه این نامه نگاری‌ها درست نیست، گفت: رئیس شورا صحبتی کرده و شبانه متنی را علیه او منتشر کرده‌اند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اربعین امسال اتفاقی برای زائران در یکی از هتل ها افتاد گفت: فردی به نام جلال اسدی متوجه می شود که در هتل آتش سوزی رخ داده و به دل آتش می زند و ده ها نفر را نجات می دهد و دچار سوختگی ۵۰ درصدی می شود و علت آن را خدمت به امام حسین (ع) دانسته است. این فرد به درجه شهادت نائل شد. از شورای شهر بجنورد درخواست می‌کنیم خیابانی به نام این شهید نامگذاری شود تا یاد او گرامی داشته شود.

وی با اعلام اینکه معوقات حقوق کارکنان شهرداری پرداخت شد، تأکید کرد: هر چند دیر؛ اما این رقم پرداخت شد و مالیات هم کسر نشد که جا دارد که از دوستان در شهرداری تقدیر کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران در جواب گفت: من یک کلمه در مورد نظارت بر نمایندگان شورا گفتم، کانال‌های مختلف به من حمله کردند؛ به من گفتند حرف نزن، گفتم اتفاقا در مورد جزئیات نظارت بر نمایندگان می‌گویم.

وی افزود: من فکر می‌کنم ما با یک دیکتاتوری روبرو هستیم؛ یک دیکتاتوری که ۳ سال است هر حرفی می‌خواهد می‌زند اما وقتی کسی کار قانونی انجام می‌دهد مورد حمله قرار می‌دهد.

او گفت: من شهرداری نیستم که اینجا برایم شعر بخوانید و مرا تهدید کنید؛ من عضو شورا و نماینده مردم هستم و کسی از نمایندگان حق ندارد من را تهدید کند که استعفا بده! من به وظیفه قانونی خودم عمل می‌کنم.

آخوندی در جلسه پیشین شورای شهر گفته بود: باید عملکرد نمایندگان شورای شهر مورد ارزیابی قرار بگیرد و مردم از عملکرد واقعی نمایندگان خود مطلع شوند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب