دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
نظرات: ۰
۰
-
ویل جنینگز ترانه‌سرای «تایتانیک» درگذشت

ویل جنینگز برنده اسکار برای «قلب من ادامه خواهد داد» و «بالا جایی که تعلق داریم» در ۸۰ سالگی درگذشت.

جماران نوشت: این ترانه سرا سال ۲۰۰۶ و تقریباً ۱۰ سال پس از بردن دومین اسکار خود برای ترانه مشهور سلین دیون با عنوان «قلب من ادامه خواهد داد»، وارد تالار مشاهیر ترانه سرا شد.

وی اولین جایزه اسکار خود را در کنار جک نیچه و بافی سنت ماری برای ترانه فیلم «یک افسر و یک جنتلمن» با عنوان «بالا جایی که تعلق داریم» در سال ۱۹۸۳ برد. وی که نخستین بار با لالو شیفرین در سال ۱۹۸۱ برای «تنها مردم» از فیلم «مسابقه» ساخته جوئل اولیانسکی نامزد دریافت اسکار شده بود، ۳ جایزه گرمی، ۲ گلدن گلوب و چندین جایزه دیگر در کارنامه داشت.

جنینگز از سال ۱۹۷۶ کار خود را در هالیوود شروع کرد و یک سال بعد با ریچارد کِر آهنگساز همکاری کرد تا آهنگ موفق بری مانیلو با عنوان «به نظر می‌رسد ما آن را ساخته‌ایم» را بنویسد. ۲ سال بعد این ۲ با هم «جایی در شب» را نوشتند که جزو ۱۰ ترانه برتر شد.

در اوایل دهه ۱۹۹۰، جنینگز با اریک کلاپتون برای نوشتن «اشک در بهشت» از فیلم «راش» سال ۱۹۹۱، همکاری کرد. این آهنگ نامزد جایزه گلوب شد و جایزه بهترین آهنگ سال گرمی را برد.

او در طول دوران حرفه‌ای غزل‌سرایی خود، برای هنرمندان بسیاری از جمله ویتنی هیوستون، بی‌بی کینگ، ماریا کری، جیمی بافت، جو سمپل، رادنی کراول و روی اوربیسون ترانه نوشت.

این ترانه‌سرا با همکاری کِری و جیمز هورنر آهنگ اصلی «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» را نوشت و ترانه سرای «یک ذهن زیبا» هم بود.

جیمز هورنر آهنگساز برنده اسکار برای آهنگ «تایتانیک» نیز سال ۲۰۱۵ در حالی که ۶۱ ساله بود بر اثر سقوط هواپیمای شخصی‌اش درگذشت و سلین دیون خواننده این ترانه نیز با مشکلات سلامتی جدی روبه رو شده است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب