پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۷
نظرات: ۵ |
۰
مردم روی دولت پزشکیان حساب ویژه ای باز کرده اند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک نماینده مجلس گفت: مردم حساب زیادی روی دولت پزشکیان باز کرده اند و دولت باید پاسخی عملگرایانه به مطالبات عمومی بدهد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» اظهار داشت: در این چند روزی که جلسه‌های رای اعتماد به وزرای پیشنهادی برگزار شد، به طور کاملا غیرقابل انکاری بین دولت و مجلس نوعی هماهنگی مشاهده می شود که تداوم این حالت می‌تواند منشاء کارآمدی در کشور باشد. به هرحال واقعیت چیزی جز این نیست که مردم مشکلات زیادی دارند. بنابراین همه دستگاه‌های کشور باید دست به دست هم بدهند تا از طریق بهره گیری از امکانات داخلی بتوانیم با تلاشی مضاعف مشکلات مردم را حتی المقدور کمتر کنیم.

مردم روی دولت پزشکیان حساب ویژه ای باز کرده اند

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: دولت چهاردهم در شرایطی فعالیتش را در پاستور شروع کرده است که این دولت با بقیه دولت‌ها تفاوت اساسی دارد. در واقع دولت محصول انتخاباتی است که به دلیل سانحه‌ای که برای شهید رییسی و همراهانش اتفاق افتاد، به طور غیرمنتظره‌ای برگزار شد. در همین راستا باید گفت، پزشکیان که در اقدامی شایسته در مناظرات انتخاباتی هیچ وعده‌ای به مردم نداد، باید بداند که بنا به اتفاق‌های این دو ماه اخیر، مردم توقع زیادی از دولت دارند، آنهم در شرایطی که جامعه به امیدواری زیادی درباره کاهش مشکلات رسیده اند که اگر این امید به ناامیدی تبدیل شود، جامعه‌ای که به امیدواری رسیده است، دوباره به روزهایی بر می‌گردد که اعتماد عمومی بسیار کمرنگ شده بود که این اتفاق می‌تواند کشور را چند سال به عقب ببرد.

به گفته وی، نمایندگان مجلس می توانند با در نظر گرفتن شرایط خطیر کشور همراهی خوبی با دستگاه‌های دولتی داشته باشند. البته این اصلا و ابدا به این معنی نیست که مجلس از ضعف‌ها و خطاهای احتمالی دولت چشم پوشی کند.مقصود چیزی جز وحدت و همصدایی با هدف کارآمدی نیست.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها توصیه کرده اند که همه باید بنا را بر تعامل و همکاری با دولت بگذارند. با این حال جای تاسف و نگرانی دارد که گروهی از اطرافیان آقای پزشکیان نخواهند با نزدیکی به رییس جمهوری اهداف خاصی  را پیگیری کنند. در واقع رییس دولت باید حواسش را جمع کند تا آن‌هایی که در برهه قرار گرفتن در سمت‌های مختلف کارشان طوری بود که مشکلات بیشتری به مردم تحمیل شد، با ترفندهایی نخواهند دوباره حضور در دولت را از آنِ خود ببینند. آقای پزشکیان چه بخواهد و چه نخواهد، مردم حساب زیادی روی دولتش باز کرده اند و اگر دولت نتواند، پاسخی عملگرایانه به مطالبات عمومی بدهد، آن وقت مردم نه فقط از دولت، بلکه از کل سیستم کشور فاصله خواهند گرفت.

حاجی‌دلیگانی در پایان یادآور شد: دولت چهاردهم دولت مردمی است و به همین دلیل اصلاح طلبان و هیچ جریان دیگری نباید دولت را به خودش منتسب کند. پزشکیان باید از همین روزهای اول در کنار اینکه مراقب اطرافیاش باشد، با صراحت اعلام کند که رییس جمهوری این جناح و آن گروه نیست و فقط با این هدف وارد عرصه شده است که به مردم خدمت کند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب