چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
نظرات: ۱ |
۰
پیش بینی میرسلیم درباره رأی اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی پزشکیان چیست؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی می‌گوید: مجلس در کل قصد همراهی با رئیس جمهوری دارد و دولت چهاردهم هفته آینده مستقر خواهد شد ان شاءالله.

خبرآنلاین نوشت: مصطفی میرسلیم از جمله چهره‌های اصولگرایی است که در ارزیابی نوع تعامل دولت جدید و مجلس دوازدهم از عبارت «همراهی» استفاده می‌کند و پیش‌بینی می‌کند کابینه دولت چهاردهم هفته آینده مستقر می‌شود.

او در گفتگویی تعامل مجلس و دولت را سراسر مثبت ارزیابی نمی‌کند و می‌گوید مجلس تلنگری هم به دولت خواهد زد و حداقل به دو وزیر رأی اعتماد نمی‌دهد.

گفتگوی کوتاه با مصطفی میرسلیم، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی را می‌خوانید:

*آقای میرسلیم! نگاه شما به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی توسط مجلس شورای اسلامی چیست ؟

مجلس دوازدهم تاکنون در بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی، خود را از تعصبات گروهی دور نگهداشته است و به ویژه کمیسیون‌های مجلس سعی کرده‌اند قواعد شایسته سالاری را مراعات کنند و این تجربه مثبتی است که از مجلس یازدهم به یادگار مانده است.

*با توجه به اظهارات مطرح شده در مجلس از طرف نماینده ها و وزرای پیشنهادی پیش بینی شما از نتیجه رای اعتماد چه خواهد بود؟

با توجه به شرایط کشور و ضرورت آغاز برنامه هفتم و پایان دادن به شرایط ویژه‌ای که پس از شهادت مرحوم رئیسی و همراهانش موجب رکود نسبی فعالیت‌ها شده ، به نظر می رسد مجلس در کل قصد همراهی با رئیس جمهوری دارد و احتمالا فقط یک یا دو نفر از وزرای پیشنهادی با مشکل کسب رأی اعتماد مواجه شوند، ولی دولت چهاردهم هفته آینده مستقر خواهدشد ان شاءالله.

*نظر شما نسبت به فعالیت‌های جریان نوانقلابی در این روزهای بررسی صلاحیت ها در مجلس چیست؟

این جریان انقلابی سعی خواهد کرد بروز و ظهور خود را به ویژه در نظارت بر عملکرد اعضای هیئت وزیران نشان دهد و این نظارت برای فاصله نگرفتن از اصول و نیز تحقق اهداف برنامه مهم است زیرا دستیابی به اهداف برنامه هفتم کار ساده‌ای نیست و غیر از تدبیر دولت و همراهی مجلس، پرهیز از عوامزدگی و درایت در چاره‌جویی مشکلات مزمن را می طلبد و این موضوع بدون مشارکت و یاری مردم موفق نخواهد شد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب