چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
نظرات: ۰ |
۰
جوان ۳۱ ساله از مرگ ناشی از سوختگی نجات یافت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی جان جوان ۳۱ ساله را از مرگ نجات داد.

مملکت آنلاین نوشت: حمیدرضا علیزاده اطاقور فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی درخصوص جزئیات این اتفاق باورنکردنی می گوید: سوختگی‌ها عموما به درجات مختلفی چون درجه یک (سطحی) با درمان با پماد سطحی، درجه دو با تقسیم به ۲ نوع A و B (سطحی و عمقی) و درجه ۳ و ۴ تقسیم بندی می‌شوند که درجات ۳ و ۴ سوختگی‌ها نیاز به عمل جراحی دارند ضمن اینکه درصد سوختگی براساس قانون نه‌تا اعلام می‌شود.

علیزاده اطاقور از مراجعه بیماری با ۹۵ درصد سوختگی خبرداد و گفت: ۹ اردیبهشت ماه امسال بیماری جوان با ۳۱ سال سن و با سوختگی ۹۵ درصد در بیمارستان پذیرش و مشخص شد که با تینر سوختگی عمیقی داشته است و بعد از بررسی سوختگی از نوع درجه ۳ در اکثر نقاط بدن تشخیص داده شد و این بیمار تحت مراقبت‌های جدی نگهداری قرار و ابتدا در ICU بستری و تحت مشاوره‌های داخلی، عفونی پزشکی قانونی و متخصص بیهوشی همراه با احیا و سرم درمانی قرار گرفت که درخواست آزمایشات و کارهای حمایتی هم داده شد.

به گفته او، برای این نوع سوختگی، امید خاصی به زنده بودن در دنیا وجود ندارد و تیم درمان با توکل به خدا تمام تلاش خود برای درمان  آغاز کرد و برخلاف کشورهای دیگر که برای اتانازی یا مرگ خودخواسته برای این نوع بیماران درخواست می‌شود، اعتقاد تیم درمان بر این بود که حتی یک تنفس هم مهم و برای سلامتی و زنده ماندن به عنوان واسطه از جایگاه خدای مهربان تلاش شد و جراحی در چند مرحله و فواصل مختلف با بهبود ضربان قلب و ... با پروتکل‌های علمی از جمله دبرین‌مان‌ها (برداشتن بافت های مرده و عمیق سوختگی) و انجام گرفت‌ها (پیوندهای پوستی متعدد) آغاز و از نکات جالب این بیمار که امید به زندگی ایشان مرحله به مرحله در وی افزایش می‌یافت، با روحیه و همکاری و آرامش او، کار درمان را ادامه داده شد.

وی وجود مادر مومن و مسنی را به عنوان تنها همراه این بیمار عنوان کرد که مهربانانه همراه وی بود و با دلسوزی به کادر درمان و خداوند ، در روند درمان یاری رسان بود.

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی افزود: کادر درمان بیمارستان شهید مطهری تهران که بزرگترین مرکز آموزشی درمانی سوختگی کشور است بسیار دلسوزانه در شیفت‌های مختلف پیگیر حال عمومی این بیمار سوختگی حاد بودند و بخصوص در پانسمان‌ها زیر نظر من مجدانه تلاش کردند و با تلاش همه کادر درمان که شبانه روزی و دلسوزانه برای همه بیماران سوختگی از جمله ایشان مورد توجه قرار دادند، این بیمار بعد از ۴ ماه با حال عمومی خوب ترخیص شد.

علیزاده اطاقور گفت: در دوران طبابت که حدود ۱۷ سال از آن می‌گذرد، این شکل از سوختگی از جمله معدود دفعاتی بود که بیمار به زندگی برگشت و انتظار داریم با پیشرفت‌های علم پزشکی بیماران با این درصد سوختگی نجات یابند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی در پایان این اتفاق گفت: این اتفاق نجات معجزه آسایی بود که باید از کادر درمان بیمارستان تشکر و قدردانی کرد و امیدواریم شاهد اتفاقات خوب برای همه بیماران باشیم.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب