چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
نظرات: ۴ |
۰
نطق طوفانی پزشکیان در مجلس همه را غافلگیر را کرد +ویدئو
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مسعود پزشکیان با حضور در صحن علنی مجلس به دفاع تمام قد از فهرست کابینه پیشنهادی خود پرداخت.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور عصر امروز چهارشنبه در آخرین جلسه‌ی علنی مجلس برای بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، در جمع‌بندی و دفاع از برنامه‌های گزینه‌های پیشنهادی ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس برای بررسی صلاحیت‌ها و موافقان و مخالفان وزرا بیان کرد: آن‌چه امروزه در این برهه از تاریخ به آن نیاز داریم، وفاق، وحدت و انسجام داخلی است.

وی افزود: این وحدت به این معنا نیست که از دیدگاه‌های خود برگردیم اما باید درباره چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه به یک زبان و نگاه مشترک برسیم.

پزشکیان تصریح کرد: با کاندیداهای وزارتخانه‌ها این پیمان را بسته‌ایم که برای موارد مذکور تلاش می‌کنیم تا اجرایی شود. امیدوارم این میثاق را با مجلس هم داشته باشیم و شما ما را طبق این موضوع، ارزیابی و پیگیری کنید.

رئیس‌جمهور بیان کرد: فهرست کابینه نشان از پایبندی من به پیمان است، گزینه‌های پیشنهادی از یک گروه نیستند و مجموعه‌ای از سلایق و دسته‌ها هستند ولی در اصل چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و برنامه هفتم مشترکیم و قول می‌دهیم که بر این ایستادگی می‌کنیم. ما بر وعده‌مان می‌ایستیم و قول دادیم که با مجلس تعامل کنیم و حتما این کار را خواهیم کرد.

پزشکیان عنوان کرد: می‌کوشیم با کمک متخصصین برای اجرای قانون تلاش کنیم؛ این پیمان دوطرفه است و بر این اصول ایستاده‌ایم. اجازه دهیم سلایق مختلف با هم برای رسیدن به اهداف‌مان کار کنند. نباید با یکدیگر دعوا کنیم؛ بزرگ‌ترین موفقیت رسول خدا(ص) در زمان حضورشان در مدینه این بود که بین همگان که با هم اختلافاتی هم داشتند، پیمان برادری برقرار فرمود. ما هم این نکته را می‌گوییم و بیاییم با هم برادر شویم.

وی با تأکید بر وحدت و همدلی با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین(ع) در این‌خصوص، اظهار داشت: همه‌ی ما نقص داریم و نباید دنبال پیدا کردن و بزرگ‌نماییِ عیوب یکدیگر باشیم. اتفاقاً باید عیوب خود را رفع کنیم و حل اختلاف این نیست که بقیه را به کوتاه‌آمدن دعوت کنیم. اگر دست‌به‌دست هم دهیم می‌توانیم قدرت و عزت را به کشور برگردانیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، رفاقت حاکم بود و رقابت برای فداکاری و ایثار بود؛ در بحران اقتصادی و مدیریتی هم باید برای خدمتگزاری رقابت داشته باشیم نه‌اینکه همدیگر را تخریب کنیم. وحدت راه نجات ماست.

پزشکیان گفت: مجلس حق دارد نظر بدهد و این نظر را قبول داشته و بر چشم‌مان می‌گذاریم ولی باید با تجمیع نظرها، به وفاق برسیم. من نظر مجلس را در تصمیماتم لحاظ می‌کنم. اگر با هم یکی شویم، می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم و الّا نمی‌توان کاری انجام داد.

وی با اشاره به سوابق وزرای پیشنهادی عنوان کرد: آقایان عراقچی، نصیرزاده، کاظمی، خطیب، مومنی و سیمایی‌صراف از اعضای کابینه‌ی پیشنهادی ما هستند. کسی بدون هماهنگی معرفی نشده است. ما وزرا را بدون هماهنگی انتخاب نکردیم و با کمیته‌ها و بخش‌های بالا هماهنگی داشتیم. امکان ندارد کسی را آورده باشیم که حتی تصور ذهنی داشته باشیم که بخواهیم از طریق او با مجلس تقابل کنیم؛ من با تمام وجود با وفاق جلو آمدم.

پزشکیان گفت: آقایان هاشمی، اتابک، پاک‌نژاد و خانم صادق سوابق، علم و تجربه‌های مشخص دارند. صبح دیدم در مجلس گفته شد ما گفتیم یک فرد تخصص دارد یا نه؟ من ایده‌آل‌هایی در ذهن داشتم ولی وقتی دیدم یک فرد قابل توافق نیست، کوتاه آمدم چون تفاهم مهم‌تر از ایده‌آل است. کوتاه آمدم تا بتوانیم وحدت داشته باشیم؛ کوتاه آمدم و برای وحدت کوتاه خواهم آمد. سازمان‌های امنیتی، سپاه، سازمان اطلاعات و با همه ذی‌ربطان توافق کردیم و اسامی را عرضه کردیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آقایان دنیامالی، نوری و علی‌آبادی هم سوابق مشخصی دارند. ما دو نفر را از مجلس انتخاب کردیم و باور دارم که باید با مجلس تفاهم کرد تا بتوان پیشرفت داشت. من شعار نمی‌دهم و باور دارم. بنای بنده بر وفاق است.

پزشکیان بیان کرد: نفرات بعدی ظفرقندی، میدری، همتی و صالحی‌امیری هستند؛ من از حوزه بهداشت و درمان مطلع هستم و اعتماد کنید. این‌طور نیست که کسی مقابل ولایت جهت‌گیری داشته باشد و من با او کوتاه بیایم؛ بنده در این زمینه کوتاه نمی‌آیم و چه کسانی گفته این‌ها مقابل ولایت‌اند؟ چرا می‌خواهیم برخی را از کشتی پیاده کنیم؟ وزرای قبلی بهداشت دکتر ظفرقندی را تأیید کرده‌اند.

وی عنوان کرد: هرکسی حرف دارد؛ من را هم برای نمایندگی مجلس رد کرده بودند؛ من با تمام وجود به کشور و رهبری معتقد هستم و حرف هم دارم. من باید به‌عنوان نماینده کنار مردم باشم و الان هم کنارشان خواهم بود. من اینجا هستم گره مردم را باز کنم. من چیزی که معتقد نباشم را نمی‌گویم و حرف دل و اعتقادم را می‌گویم و متنی که به من داده می‌شود را نمی‌توانم بگویم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آقای میدری اقتصاد می‌داند و در تامین اجتماعی از نظر علمی و کارشناسی تخصص دارد و ما می‌خواهیم مشکل محرومان را حل کنیم. من به‌عنوان یک ایرانی نمی‌توانم ببینم که کشورهای خارجی پیشرفت می‌کنند و مردم ما فقط نگاه می‌کنند؛ ما چیزی از آن‌ها کم نداریم. مجلس به ما کمک کند، اگر در حال اشتباه بودیم، برادرانه بگوید؛ ما نمی‌خواهیم خیانت کنیم و می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم.

پزشکیان خطاب به نمایندگان گفت: وفاق را در تیم ما برهم نزنید؛ من نمی‌گویم ایده‌ال هستیم ولی باید خود را در سیستم هماهنگ می‌کردیم که انجام دادیم. به ما کمک کنید ما با هم باشیم و قول می‌دهیم درخدمت شما، مردم و در جهت چشم‌انداز هرچه می‌توانیم را عمل کنیم. همه‌ی وزرا نخبه و کارشناس هستند. زبان مشترک همه‌ی ما چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و برنامه هفتم است.

وی ادامه داد: کسی که در اقتصاد، بانک و بیمه تجربه دارد و کار کرده را برای وزارت اقتصاد انتخاب کردم و در بالا هماهنگ کردم. آقای صالحی‌امیری وزیر بوده و مسئولیت داشته و کسی نیست که او را نشناسید. ممکن است مقداری ضعیف باشیم ولی اگر منسجم باشیم و کارشناسان را وارد جریان کنیم، مشکلی نیست که نتوان از راه برداشت. همین‌گونه هم در دفاع مقدس عمل شد که پیروز شدیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جنگ امروز سخت‌تر از دفاع مقدس است، اظهار داشت: کمک کنید تا وحدت، انسجام و همدلی با رأی برهم نخورد. هیچ غرور و تکبری در خود احساس نمی‌کنیم و ما نوکری مردم را در خود احساس می‌کنیم.

پزشکیان در پایان گفت: آقای صالحی برای وزارت ارشاد وارد عرصه نمی‌شد و به حضرت آقا مساله را گفتم و ایشان به وی دستور داده‌اند. هم‌چنین خود ایشان گفتند خانم صادق در فهرست باشند؛ همه‌ی این عزیزان با هماهنگی و تفاهم آمده‌اند و کسانی که مقداری شک درشان بود را معرفی نکردیم. هم‌چنین آقای اتابک در بنیاد مستضعفان بوده و کارهای بزرگی کرده است. آقای عراقچی اولین کسی بود که حضرت آقا قبول کردند و گفتند خوب است. من نمی‌خواهم برخی جزییات را بگویم.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مشت آهنین IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    امیدوارم که این نوع نگرش به صورت عملی نهادینه بشه،و منتج به یگ نتیجه مطلوب در جهت رفع مشکلات کشور شود.
  • انتخاب IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    مجلس به وظیفه قانونی خودش در گزینش کابینه وزیران حکومت اسلامی عمل کند و مقهور ومسحور نطق طوفانی وخاکی و ایراد نهج البلاغه به صورت طوطی وار وگزینش شده از نهج البلاغه وپر توپوق برای پیشبرد اهداف فردی و فشار احزاب وافراد نشود ، مجلس در رد یا تایید کابینه قانون وسوابق کاندید و کارامدی کاندید و عدالت محور بودن و وپاکدستی و ونداشتن هیچ گونه سابقه براندازی و اغتشاش و حمایت از براندازان وسابقه فساد و ارتباط با دشمنان و عدم ارتکاب به ترک فعل وعدم تمکین از دستور رهبر در سوابق و مومن بودن به ارمانهای انقلاب و ولایت پذیری وزیر و متخصص بودن کاندید ومعیارها ودستورات رهبر انقلاب در گزینش کابینه حکومت اسلامی را ملکه ذهنش کند وبه آن عمل کند ، مجلس در رد یا تایید کابینه کاملا آزاد ومختار است و۸۵ میلیون ایرانی وفرمانده کل قوا مثل کوه استوار پشتیبان مجلس و تصمیم مجلس است. ومجلس تنها نیست. به حق محمد وال محمدص خداوند به مجلس ونمایندگان قدرت تشخیص حق از باطل را بدهد و حق را با باطل مخلوط نکنند ، در شریعت اسلام وخداوند حق مورد قبول قرار می گیرد و باطل مردود است و مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب