چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
نظرات: ۰ |
۰
مسن‌ترین زن دنیا در ۱۱۷ سالگی درگذشت +عکس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زنی که دو جنگ جهانی را با چشم‌های خود دیده بود در اسپانیا و در خواب از جهان رخت بر بست.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از گاردین، خانواده ماریا برانیاس موررا،  تایید کردند که مسن ترین فرد جهان که در سال ۱۹۰۷ در آمریکا به دنیا آمد و دو بیماری همه گیر و دو جنگ جهانی را دید، در ۱۱۷ سالگی درگذشت. آنها در اطلاعیه ‌ای گفتند:« ماریا همان طور که دوست داشت، یعنی در خواب و آرام و بدون درد جان داد.ما همیشه اورا به خاطر نصایح‌اش و همچنین مهربانی‌اش به یاد خواهیم آورد.»

رکوردهای جهانی گینس در ژانویه ۲۰۲۳ پس از مرگ راهبه فرانسوی لوسیل راندون در سن ۱۱۸ سالگی به طور رسمی وضعیت برانیاس را به عنوان مسن ترین فرد جهان تأیید کرد.

طبق گزارش گروه تحقیقاتی پیری شناسی ایالات متحده، مسن ترین فرد زنده در حال حاضر تومیکو ایتوکا ​​ژاپنی است که در ۲۳ مه ۱۹۰۸ متولد شد و ۱۱۶ سال دارد.

برانیاس که آنفولانزای ۱۹۱۸، جنگ های جهانی اول و دوم و جنگ داخلی اسپانیا را گذرانده بود، در سال ۲۰۲۰، درست چند هفته پس از تولد ۱۱۳ سالگی اش، به کووید-۱۹ مبتلا شد. او در اتاق خود در خانه محبوس بود اما بهبودی کامل پیدا کرد.

کوچکترین دختر او، رزا مورت، زمانی طول عمر مادرش را به ژنتیک نسبت داد. مورت در سال ۲۰۲۳ به تلویزیون منطقه‌ای کاتالونیا گفت: "او هرگز به بیمارستان نرفته است، هیچ استخوانی از وی نشکسته، حالش خوب است و درد ندارد."

برانیاس به وب‌سایت رکوردهای جهانی گینس گفت که معتقد است طول عمر او ناشی از «نظم، آرامش، ارتباط خوب با خانواده و دوستان، تماس با طبیعت، ثبات عاطفی، بدون نگرانی، بدون پشیمانی، مثبت‌اندیشی زیاد و دوری از افراد سمی است».

برانیاس که از یک دستگاه تبدیل صدا به متن برای بیان خود در آینده استفاده می‌کرد، گفت: "من فکر می‌کنم طول عمر به معنای خوش شانس بودن نیز هست."

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب