دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
نظرات: ۲
۱
-
نظرسنجی جدید: ۷۰ درصد مردم تلویزیون تماشا نمی‌کنند!

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در سایت اطلاعات آنلاین، حدود ۷۰ درصد کاربران اعلام کردند فیلم و سریال خود را در جایی غیر از تلویزیون تماشا می‌کنند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، در نظرسنجی آنلاینی که سه روز روی سایت اطلاعات قرار داشت حدود ۴۹۰۰ نفر -با امکان ثبت یک نظر از هر آی‌پی- شرکت کردند که نتایج آن با نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر برخی نهادهای علمی و مراکز افکارسنجی همخوانی دارد.

از کاربران پرسیده بودیم برای تماشای فیلم و سریال کدام گزینه را انتخاب می‌کنند؛ «شبکه‌های تلویزیونی، ماهواره، پلتفرم‌های داخلی و یا دانلود از طریق شبکه‌های اجتماعی» تنها ۳۱ درصد کاربران «تلویزیون» را محل انتخاب و تماشای فیلم و سریال عنوان کرده‌اند و حدود ۷۰ درصد سایر موارد را برای تامین مهمترین نیاز سرگرمی خود برگزیدند. این در حالی است که تلویزیون در دوره اخیر بیشترین تکرار سریال‌های دو و سه دهه گذشته را در دستور کار داشته است.

این نتایج در حالی رقم خورده که صداوسیما در دوره پیمان جبلی از نظر تولید سریال در شرایط مطلوبی قرار ندارد و از مجموع شبکه‌های متعدد و متنوع تلویزیون، همواره دو یا سه سریال در حال پخش داشته که آن هم از نظر موضوعی و محتوایی تنوع خاصی نداشته است. مضاف بر آنکه تولیدات نمایشی بسیاری از شبکه‌های سیما در دوران پیمان جبلی و وحید جلیلی، متعلق به دوره قبل از تصدی گری آنها بوده و تلویزیون در موارد بسیاری، از تولیدات گذشته برای پرکردن آنتن استفاده کرده است. و اتفاقا آن محصولات بیشترین مخاطب را نیز جذب کرده است؛ مانند سریال سرزمین مادری، نون خ و آقای قاضی!

با این همه مدیران صداوسیما اعتقادی عکس نظرسنجی‌های معتبر و اینترنتی دارند و معتقدند مخاطب تلویزیون نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایشی هم بوده و البته توجیه دیگری هم در کنار ارائه آمار عجیب خودساخته دارند و اینکه تمام تلویزیون‌های جهان با افت مخاطب روبرو شده است!

نکته قابل تامل در این نظرسنجی افزایش شدید میل به تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای است؛ اتفاقی که در دوره‌های قبل مدیریتی با توجه به محتوای سرگرم‌کننده و سریال‌های متعدد سیما، سیر نزولی داشت و حالا روند افزایشی داشته است.

۷۰ درصد مردم تلویزیون تماشا نمی‌کنند! +نتایج تازه‌ترین نظرسنجی

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی عاشق ایران IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    به نظر من با توجه به کنکاش در اطرافیانم حدود 70% مرم تلویزیون ایران را تماشا می کنند.

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی