دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
نظرات: ۱
۰
-
پرونده ضرب و شتم خبرنگار به کجا رسید؟

شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو تهران (ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت) پس از رسیدگی به پرونده ضرب و جرح عمدی خبرنگار پیشکسوت توسط بخشدار مرکزی شهرستان قدس، این مسئول دولتی را مجرم شناخت و به پرداخت دیه محکوم کرد.

خبرآنلاین نوشت: رسیدگی به این پرونده از اواخر تیر امسال و بدنبال طرح شکایت حسین کاظمی-خبرنگار کهنه کار و سرشناس اهل غرب استان تهران- از رضا حیدری، بخشدار مرکزی شهرستان قدس در دستور رسیدگی ویژه دادگستری شهرستان قدس قرار گرفت.

شاکی-خبرنگار- که در یکی از اتاق های شهرداری قدس و در حضور یکی از کارمندان توسط بخشدار هدف ضرب و جرح ناگهانی قرار گرفته بود هنگام طرح شکایت در دادستانی شهرستان قدس گفت: "چندی قبل و در راستای وظایف حرفه ای ام، گزارشی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان قدس نوشته بودم. بنابراین برای پیگیری این موضوع و مطالبات مردمی به شهرداری شهرقدس مراجعه کرده بودم. پس ازورود به اتاق انفورماتیک، روی صندلی نشسته بودم که ناگهان بخشدار شهرستان قدس با چهره ای عصبانی وارد اتاق شد ودر اقدامی عجیب و باورنکردنی، ناگهام مرا هدف مشت و لگد قرار داد.

او پس از ناسزاگویی و ضرب و شتم، گفت:" کارهای ما به خودمان مربوط است و نیازی به دخالت شما نیست. "

خبرنگار مضروب اظهار داشت: لحظاتی بعد و همزمان با حضور کارمندان شهرداری در اتاق، از زیر مشت و لگدهای بخشدار بیرون کشیده شدم که همان موقع متوجه شدم از ناحیه بینی و دهان دچار خونریزی شده ام. بنابراین پس از تنظیم صورت جلسه ای که در شهرداری و توسط یکی از کارمندان که شاهد ماجرا هم بود، به دادگستری مراجعه کرده و خواستار رسیدگی فوری به موضوع و برخورد قاطع قانونی با بخشدار هستم. " 

بدین ترتیب پس از ثبت شکایت و با دستور دادستان شهرستان قدس، تیمی از ماموران انتظامی، مسوول تحقیق در این باره شدند. ضمن اینکه دادستان شهر نیز به دلیل اهمیت موضوع و برای بررسی میدانی به محل حادثه مراجعه کرد و به گفتگو با شاهد نزاع وجمع آوری ادله پرداخت. سپس شاکی را برای بررسی تخصصی به پزشکی قانونی معرفی کرد.

ورود معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به ماجرا

همزمان با انتشار و بازتاب گسترده خبر ضرب و شتم خبرنگار قدیمی فعال در استان تهران به دست بخشدار مرکزی شهرستان قدس، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیری جدی و فوری ماجرا را در دستور کار قرار داد.

به محض انتشار این خبر که بازتاب گسترده ای هم داشت  موجی از تماس های مردمی و مسوولان از جمله معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران، خانه مطبوعات، همکاران رسانه ای برقرار شد

صدور حکم محکومیت قطعی بخشدار

بدنبال تحقیقات مقدماتی وتخصصی دردادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ تهران  و صدور کیفرخواست، پرونده با دستور سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران به شعبه۱۰۵۹ ارجاع وقاضی یوسف الماسی، دادرس دادگاه کیفری دو تهران، رسیدگی به پرونده  را در دستور کار قرار داد. در جلسه دادگاه شاکی-خبرنگار-ضمن تاکید بر اظهارات قبلی اش خواستار محکومیت متهم شد. در ادامه نیز متهم -رضا حیدری-منکر اتهام درگیری و ضرب وشتم خبرنگار شد. این درحالی بود که شاهدان واقعه در جلسات مختلف تحقیق با صراحت اعلام کردند که شاهد درگیری بخشدار با خبرنگار و ضرب و شتم وی بوده اند.

بدین ترتیب دادگاه پس از پایان رسیدگی و به استناد محتویات موجود در پرونده، اظهارات شاکی و مطلعان و نظریه پزشکی قانونی، متهم را در خصوص ایراد ضرب و جرح عمدی مجرم شناخته و او را به پرداخت دیه شاکی محکوم کرد. رای صادره نیز قطعی است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
    اگر بخسدار خبرنگار را بزند دیه می دهد وتمام ولی اگر کسی یک سیلی بخشدار را بزند دیه وزندان وشلاق و ... و هرگز تمام شدنی نیست

نظرسنجی

آینده منطقه را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی