جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
نظرات: ۲
۰
-
این افراد در تهران ماهانه ۱۸۰ میلیارد تومان به جیب می‌زنند

مافیای زیاله گردی در تهران ماهیانه حدود ۱۸۰ میلیارد تومان پول به جیب می زنند.

فارس نوشت: ۶۰۰۰ زباله‌گرد در تهران شناسایی شده‌اند و بیش از ۸۰ درصد آنها اتباع غیرمجاز هستند.رئیس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران رضا محمدی با بیان اینکه طرح ضربتی جمع‌آوری زباله‌گردها را آغاز کرده‌ایم به فارس، می‌گوید که «برخی از زباله‌گردها با جعل آرم شهرداری اقدام به فعالیت می‌کنند» که علیه آنها در دادسرا شکایت کرده‌ایم.

معضل کتفی‌ها سال‌هاست که در تهران وجود دارد. قوه قضاییه از ۴ ماه پیش به شهرداری تهران به‌عنوان ضابط مجوز برخورد با زباله‌گردها را داد. جمع‌آوری زباله‌گردها آغاز و هر کتفی که در سطح شهر دیده شود، بعد از جمع‌آوری، مدارک هویتی‌اش بررسی و در صورت فعالیت غیرقانونی (اتباع) رد مرز می‌شوند و با الباقی آنها بر اساس حکم مراجع قضایی برخورد می‌شود. گونی به دوش‌های شهر تهران، توسط مافیای زباله‌گردی استثمار شده‌اند و سرکرده‌ها، ماهیانه حدود ۱۸۰ میلیارد تومان(به‌اندازه حقوق ۱۵۰۰۰ کارگر) پول به جیب می‌زنند.

کارشناس مسائل اجتماعی جابر رضاپور می‌گوید که عدم سیاست‌گذاری‌های درست از سوی شهرداری در مدیریت زباله باعث شده که با طیف وسیعی از زباله‌گردها در تهران مواجه شویم.در مقابل کارشناس شهری رضا حدادنیا با بیان اینکه شهرداری پیمانکاران زباله و روش جمع‌آوری را تغییر داده است، می‌گوید که مدیریت شهری مجوز استخدام ۵ هزار پاکبان با حقوق ۱۵ میلیونی و بیمه را دارد اما «مافیای زباله‌گردی مانع حضور زباله‌گردها در این طرح می‌شود» تا مبادا خدشه‌ای به درآمد میلیاردی آنها وارد شود.

قانون مربوط به پدیده زباله‌گردی در سال ۱۳۸۳ قانون تحت عنوان قانون مدیریت پسماند تصویب و آیین‌نامه اجرایی آن هم در سال ۱۳۸۴ ابلاغ شد. ۲۰ سال از این قانون می‌گذرد اما هنوز کار به‌درستی انجام نشده است این در حالی است که در این قانون وظایف تمام دستگاه‌های متولی در زمینه برخورد با زباله‌گردی، تفکیک زباله از مبدأ و... مشخص شده است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی