پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۰
نظرات: ۰
۰
-
طرح دولت برای آب رسانی به ۷۰۰۰ روستا کلید خورد

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آبرسانی به ۷۰۰۰ روستای کشور در آینده نزدیک همسو با اجرای طرح جهاد آبرسانی دولت چهاردهم خبرداد.

اطلاعات نوشت: هاشم امینی دیروز در بازدید ازطرح‌های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب مازندران در گفتگو با خبرنگاران در ساری با بیان این که اجرای طرح جهاد آبرسانی به طور جدی در دستور کار آبفای کشور قرار گرفته است، افزود: در طرح قبلی به ۶۰۰۰روستای کشور آبرسانی شد و در طرح جدید هم آبرسانی به ۷۰۰۰ روستای دیگر برنامه ریزی شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آبرسانی به ۷۰۰۰ روستای کشور را ۴۰۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

امینی در بخش دیگر سخنان خود هدف از سفر به ساری و میاندورود را ارزیابی در نحوه اجرای طرح های شرکت آب و فاضلاب مازندران اعلام کرد و گفت:‌ طرح‌های آبرسانی در ساری و میاندورود با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در دست اقدام است و درصددیم برای تکمیل این طرح‌ها، اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز آن را هم تامین و تزریق کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ادامه داد: از محل ردیف تنش آبی و با هدف تسریع در تکمیل این طرح، اعتبارات مطلوب دیگری به غیر از اعتبارات طرح‌های آبرسانی به این طرح‌ها اختصاص خواهد یافت و در بحث جمع آوری فاضلاب هم که از مطالبات جدی مردم ساری و حاشیه این شهر است، مقرر شد از اعتبارات ماده ۵۶و همچنین اعتبارات ردیف ملی با اولویت تخصیص به نوار ساحلی متفاوت از بقیه پروژه های فاضلاب کشور، اعتبارات مطلوبی تخصیص یابد.

امینی یکی از طرح های مهم و در دست اجرا که از دولت سیزدهم آغاز شده است را طرح جهاد آبرسانی با تمرکز بر تامین آب پایدار برای روستاهای دارای تنش آبی در قالب قراراداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اعلام کرد و افزود: با رئیس جمهوری برای تامین اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی به ۷۰۰۰ روستای کشور، مکاتبات لازم انجام گرفته است.

رصد و پایش مصارف آب سراسر کشور

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه درباره برنامه های گذر از تنش آبی، گفت: یکی از اقدامات مهم و مستمر در آبفای کشور، پایش و رصد منابع مصرف آب در تمامی شهرها طی سال آبی ۱۴۰۴ -  ۱۴۰۳است که بر این اساس طرح‌های آبرسانی اولویت دار برای مقابله با تنش آبی در چند استان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم مشکلات این استان‌ها را در پیک مصرف تابستان آینده رفع کنیم.

امینی ادامه داد: در همین باره، تمامی روستاها و شهرها رصد می شوند و با اعتباراتی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تزریق خواهد شد، تلاش می شود نگرانی مردم درباره نیاز آب آشامیدنی در اوج مصرف را رفع کنیم.برابر آمارها، حدود ۱۲درصد آب اشامیدنی استان از آب سطحی و ۸۸درصد از آب زیرزمینی یعنی ۷۴۰حلقه چاه و ۳۷۳چشمه تامین می شود، که در زمان بارندگی با کدورت آب و زمان قطع برق با خرابی پمپ ها مواجه می شویم که این چالش نشان می دهد باید بیشتر به سمت استفاده از آبهای سطحی برویم.استان مازندران افزون بر ۳۰۰۰ روستای بالای ۲۰خانوار دارد. منابع آبی این استان از ۷۲۰حلقه چاه، ۳۵۳دهنه چشمه و سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب