جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
نظرات: ۱
۰
-
سناریوی پزشکیان برای حل و فصل اختلافات هسته‌ای چیست؟

دبیر کل حزب سبز ایران گفت که دولت پزشکیان برای حل و فصل اختلافات هسته ای ایران و اروپا سناریوی جدیدی را دنبال می کند.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت پزشکیان آن را نشانه ای از اراده جدی دولت چهاردهم برای ترمیم رابطه کشور با دنیا دانست و اظهار داشت:  اگر امور به طور منطقی و منطبق بر منافع ملی پیگیری شوند، می تواند امید به کاهش و کمرنگ شدن محدودیت های بین المللی را افزایش دهد. به هرحال اختلافات ایران و اروپا درباره پرونده هسته ای ایران بیش از یک دهه ادامه دارد و آثار این اختلافات در حوزه سیاسی و اقتصادی ایران مشهود است. 

دبیر کل حزب سبز ایران افزود: اتفاق خوب و البته موثر بعد از تشکیل دولت پزشکیان این بوده که وزارت خارجه در همین مدت کوتاه پویایی خوبی از خود نشان داده است. سفرهای منطقه ای وزیر امور خارجه به عربستان، عمان، سوریه، عراق موید این موضوع است که دولت با آگاهی از پیچیدگی های رابطه ایران با غرب، همه تلاش اش را به کار گرفته تا تعامل با همسایه های حوزه خلیج فارس را به فرصتی برای رفع محدودیت ها تبدیل کند که باید اذعان داشت، این رویکرد دقیقا همخوان با وضعیت و نیازهای کشور است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: البته اینطور نیست که دولت نسبت به حل بلاتکلیفی مساله هسته ای بی تفاوت باشد و دقیقا به همین دلیل در هنگام برگزاری اجلاس سالانه سازمان ملل از طریق شخص رییس جمهور و وزیر امور خارجه، دیدار و رایزنی های با طرفین صورت گرفت.با این حال ماهیت دولت چهاردهم به شکلی است که از توافق استقبال می کند و حتما در این راستا با نهادهای حاکمیتی هماهنگی لازم را انجام خواهد داد. در واقع واقعیت ملموس این است که برای عبور از برهه ای که مملو از بحران است، ترمیم رابطه با غرب برای ایران اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی