پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
نظرات: ۰
۰
-
مدارس این استان حال و روز خوشی ندارد

کمبود سرانه آموزشی، ضعف تجهیزات، بالابودن تراکم کلاس‌ها و مسائل مالی از تنگناهای مدارس مازندران در سال تحصیلی جدید به شمار می‌آیدکه برخی مدیران و فعالان آموزشی استان خواستار رفع این مشکلات هستند.

مازندران از جمله استان‌های کشورمان محسوب می‌شود که به گفته مسئولان ذیربط، حال و روز خوشی در موضوع زاد و ولد ندارد و بر همین اساس زوج‌ها به فرزندآوری تشویق می‌شوند ، در حالی که سرانه آموزشی این خطه از کشورمان به شدت کمبود دارد و اکنون هم پس از گذشته یک ماه از آغاز سال جدید تحصیلی،مدارس با مشکلات متعدد مواجهند و خواستار توجه مسئولان هستند.  

کمبود سرانه آموزشی، ضعف تجهیزات، بالابودن تراکم کلاس‌ها و مسائل مالی از تنگناهای مدارس مازندران در سال تحصیلی جدید به شمار می‌آیدکه برخی مدیران و فعالان آموزشی استان خواستار رفع این مشکلات هستند.

کمبود فضای ورزشی، پایین بودن سرانه دانش‌آموزی، ضعف تجهیزات و نبود آموزش‌های لازم معلمان از جمله مسائل و مشکلاتی است که برخی از مدیران و فعالان آموزشی مازندران به آن اشاره کرده‌اند.
مدیر دبیرستان حضرت خدیجه شهرستان نوشهر با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده آموزشی در امسال می‌گوید: خوشبختانه مدیران مدارس قدرت تصمیم گیری دارند و برنامه محوری بودن سبب شده که مدیران بتوانند سالانه برنامه نویسی کنند.

وی با بیان این که مدیران متناسب با مدارس برنامه نویسی می‌کنند، می افزاید: در این برنامه چالش‌های مدرسه دیده می‌شود ولی نباید از مشکلات مالی و آموزشی مدارس به راحتی عبور کرد. 

وی آموزش معلمان را امری مهم بیان می کند و می گوید: آموزش‌های ضمن خدمت معلمان باید در تابستان و تعطیلات انجام شود تا با آمادگی کامل روانه کلاس‌های درس شوند. همچنین آریانفر وریچ کاظمی مدیر دبستان ابتدایی ناصرخسرو در نوشهر با اظهار اینکه انتظار داریم توجه ویژه ای به مدارس دولتی به ویژه در مقاطع ابتدایی شود، می افزاید: مسائل مالی از جمله مهمترین موضوعی است که گریبانگیر مدارس شده است..مدارس دولتی مظلوم واقع شده اند و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، از سوی دیگر تعلق نگرفتن معلم تربیت بدنی و ورزش در مقطع ابتدایی از دیگر مشکلات به شمار می‌رود.

مدارس روستایی مازندران و نوشهر هم چالش‌های خاص خود را دارند و به اعتقاد مدیران این مدارس، مسائل مالی و حضور دانش آموزان غیربومی و کم بضاعت از جمله مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنند .
 

اظهارات مدیر آموزش و پرورش مازندران

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش باید در مدارس عملیاتی شود، می افزاید: برای این که از اجرای این برنامه‌ها مطلع شویم، بازدیدهای دوره‌ای را از مدارس استان آغاز کرده‌ایم.

وی در گفتگو با مهر با بیان این که امسال با کمک همکاران آموزش و پرورش بازگشایی مدارس به طور مطلوب انجام شده است، به بازدید دوره‌ای از مدارس شهرستان نوشهر اشاره می کند و می افزاید: همکاران در قالب گروه‌ها با رویکرد کارشناسانه به مدارس اعزام می‌شوند و در هر دوره ۴۰تا ۵۰مدرسه بازدید می‌شوند.هدف این بازدیدها رویکرد اصلاح امور است تا بتوانیم با کمک به مدیران و معلمان بتوانند رسالت خود را به درستی انجام دهند.کمالی تلاش برای رفع مشکلات و کمبودها را از جمله اهداف بر می شمرد و خواستار ورود خیران و دولت برای تکمیل پروژه‌ها می شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب