سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
نظرات: ۰
۰
-
زاکانی به ماجرای کارت های منزلت ورود کند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر از شهردار تهران خواست تا به وضعیت کارت های منزلت سالمندان ورود کند.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با «اطلاعات آنلاین» گفت: شهر تهران به سمت سالمندی حرکت می کند و با توجه به نوع نرخ فزاینده ای که سالمندی در شهرهای ما به ویژه تهران دارد، ضروری است تدارکات لازم را در این باره داشته باشیم.

وی افزود: از وظایف مهم شهرداری تهران مناسب سازی شهر برای همه اقشار به ویژه سالمندان است، این روزها نیازهایی که سالمندان ما دارند مانند ورزش، تفریح و استفاده از فضاهای آرامش از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه حوزه شهری قرار گیرد.

بنابر اظهارت تشکری هاشمی در موضوعاتی مانند کارت منزلت با توجه به دربرگیری آن باید در روش های اجرا نگاه تسهیل گری حاکم باشد، روش‌های اجرا و چگونگی اجرا برعهده شهرداری تهران است و همچنین نوع خدمات و اینکه سالمندان عزیز به راحتی و بدون درسر بتوانند از خدمات این کارت ها استفاده کنند، از دیگر برنامه های شهرداری تهران است، اگر قرارباشد تغییری در صدور و یا روش مراجعه سالمندان برای گرفتن این کارت ها انجام شود باید رعایت حال این قشر از جامعه را در نظر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال تغییرمحل ثبت نام و صدور کارت های منزلت و مراکز مراجعه این افراد از ایستگاه‌های مترو به دفاتر خدمات الکترونیک شهر باید این دلیل و پیش فرض را داشته باشد که برای راحتی و آسایش سالمندان انجام می شود، در غیر این صورت اگر قرار بر زحمت و گرفتاری برای یک شخص سالمند در دسترسی به این اماکن باشد به طور طبیعی مورد تایید نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تاکید کرد : اگر در این مورد شکایت هایی از سوی شهروندان ارسال شود، در حوزه نظارتی شورای شهر بررسی و از شهرداری توضیح می خواهیم .

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب