جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
نظرات: ۱
۰
-
ترامپ از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت کرد

ترامپ از سخنان بایدن در مورد عدم مصلحت حملات اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران خشمگین شد.

 باشگاه خبرنگاران نوشت: سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد عدم مصلحت حملات اسرائیل به تاسیسات احتمالی هسته‌ای ایران، عصبانی کننده است. این را دونالد ترامپ، رئیس سابق کاخ سفید بیان کرد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: «من فکر می‌کنم اظهارات بایدن احمقانه‌ترین چیزی است که تا به حال شنیده ام. بزرگترین خطری که اکنون با آن روبرو هستیم، تهدید هسته‌ای است.»

ترامپ همچنین سخنان رهبر فعلی آمریکا در مورد حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را اشتباه و عصبانی کننده خواند. به ادعای وی، اگر اسرائیل به اهداف مربوطه حمله نکند، «ایران سلاح هسته‌ای خواهد داشت و پس از آن همه با مشکل مواجه خواهند شد».

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که از حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران در پاسخ به حمله موشکی ایران به اسرائیل حمایت نمی‌کند. او گفت که حملات اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران در پاسخ به یک حمله موشکی، متناسب نخواهد بود.

در ۸ مه سال ۲۰۱۸، ترامپ از توافق بین ایران و قدرت‌های بزرگ جهانی که ایران را ملزم می‌کرد برنامه تسلیحاتی خود را در ازای لغو تحریم‌ها برچیند، خارج شد. دولت او به جای آن، کمپین «فشار حداکثری» را انتخاب کرد که شامل تحریم‌های سخت‌تر علیه نظام بانکی و صنعت نفت ایران می‌شد، تحریم‌هایی که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی تا حد زیادی آنها را حفظ کرده است.

خروج آمریکا از برجام با امضای ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا باعث شد تا این توافق که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بود سیاست خارجی ایالات متحده را تحت تاثیر قرار دهد.

در پی بد عهدی آمریکا در برجام، ایران نیز غنی‌سازی اورانیوم مورد نیاز خود را از سر گرفت.

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که تهران آماده گفتگو درباره مذاکرات هسته‌ای است. اما او اذعان داشت که تنش‌های خاورمیانه ممکن است تجدید مذاکرات را دشوار کند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز ادعا کرد که این سازمان برای راستی‌آزمایی پیشرفت‌های صنعت اتمی ایران به نسخه به روز برجام نیاز دارد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مفسر IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    نظر یانکی در ارتباط با هدف قراردادن تاسیسات هسته آیی خودشان چیست؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب