پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۲
نظرات: ۱
۰
-
افشاگری درباره پدافند هوایی اسرائیل که در برابر موشک‌های ایران زمین‌گیر شد +عکس

پدافند موشکی اسرائیل روز سه‌شنبه برای دفع موشک‌های بالستیک ایران که در تلافی کمپین اسرائیل علیه متحدان حزب‌الله تهران در لبنان شلیک شده بود، فعال شد اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، در اینجا جزئیاتی از پدافند هوایی چندلایه‌ای اسرائیل گفته می‌شود که از زمان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ تحت حملات اسکاد عراق توسعه یافت

پیکان

افشاگری درباره پدافند هوایی اسرائیل که در برابر موشک‌های ایران زمین‌گیر شد +عکس

رهگیرهای دوربرد Arrow-2 و Arrow-3 که توسط اسرائیل با در نظر گرفتن تهدید موشکی ایران ساخته شده‌اند، به ترتیب برای مقابله با تهدیدات در داخل و خارج از جو طراحی شده‌اند.

این در ارتفاعی عمل می‌کند که امکان پراکندگی ایمن هر کلاهک غیر متعارف را فراهم می‌کند.

صنایع هوافضای دولتی اسرائیل پیمانکار اصلی این پروژه است، در حالی که شرکت بوئینگ در تولید رهگیرها مشارکت دارد.

ارتش اسرائیل در ۳۱ اکتبر اعلام کرد که از سامانه دفاع هوایی Arrow برای اولین بار از زمان آغاز جنگ با حماس در ۷ اکتبر برای رهگیری موشک زمین به زمین پرتاب شده از منطقه دریای سرخ به سمت خاک خود استفاده کرده است.

در سپتامبر گذشته، آلمان موافقتنامه‌ای را با اسرائیل برای خرید سامانه Arrow-3 به قیمت نزدیک به چهار میلیارد یورو (۴.۲میلیارد دلار) امضا کرد.

فلاخن داوود

افشاگری درباره پدافند هوایی اسرائیل که در برابر موشک‌های ایران زمین‌گیر شد +عکس

سامانه میان برد فلاخن داوود برای ساقط کردن موشک‌های بالستیک از فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتری طراحی شده است.

فلاخن داوود که به طور مشترک توسط سیستم‌های دفاع پیشرفته رافائل دولتی اسرائیل و شرکت RTX ایالات متحده، که قبلا به نام Raytheon شناخته می‌شد، توسعه و تولید شد، همچنین برای رهگیری هواپیماها، پهپادها و موشک‌های کروز طراحی شده است.

گنبد آهنین

افشاگری درباره پدافند هوایی اسرائیل که در برابر موشک‌های ایران زمین‌گیر شد +عکس

سامانه دفاع هوایی کوتاه برد گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های شلیک شده توسط جنبش اسلامگرای فلسطینی حماس در غزه ساخته شده است.

این سیستم توسط سیستم‌های دفاع پیشرفته رافائل با حمایت ایالات متحده توسعه یافت و در سال ۲۰۱۱ عملیاتی شد. هر واحد یدک‌کش کامیون، موشک‌های هدایت شونده راداری را برای منفجر کردن تهدیدات کوتاه‌برد مانند راکت، خمپاره و هواپیماهای بدون سرنشین در هوا شلیک می‌کند.

رافائل می گوید که دو باتری گنبد آهنین را در سال ۲۰۲۰ به ارتش ایالات متحده تحویل داده است. اوکراین در جنگ با روسیه نیز به دنبال تامین تجهیزات است، اگرچه اسرائیل تاکنون فقط حمایت بشردوستانه و دفاع غیرنظامی به کیف ارائه کرده است.

یک نسخه دریایی از گنبد آهنین برای محافظت از کشتی‌ها و دارایی‌های مستقر در دریا در سال ۲۰۱۷ به کار گرفته شد.

این سیستم تعیین می‌کند که آیا موشک در مسیر اصابت به یک منطقه پرجمعیت است یا خیر. در غیر این صورت، موشک نادیده گرفته می‌شود و اجازه داده می‌شود که بی ضرر فرود بیاید.

گنبد آهنین در ابتدا به عنوان پوششی به اندازه شهر در برابر راکت‌هایی با برد بین ۴ تا ۷۰ کیلومتر اعلام شد، اما کارشناسان می‌گویند که از آن زمان این پوشش گسترش یافته است.

سیستم مبتنی بر لیزر

افشاگری درباره پدافند هوایی اسرائیل که در برابر موشک‌های ایران زمین‌گیر شد +عکس

سیستم‌های رهگیری اسرائیل بین ده‌ها هزار تا میلیون‌ها دلار هزینه برای سرنگونی تهدیدات دریافتی دارد. اسرائیل در حال توسعه یک سیستم مبتنی بر لیزر برای خنثی کردن موشک‌ها و پهپادهای دشمن با هزینه تخمینی تنها ۲ دلار در هر رهگیری است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب