سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
نظرات: ۰
۰
-
افشاگری از حضور مدیران رئیسی در دولت پزشکیان/ حضور زاکانی در جلسات هیأت وزیران یک وصله ناچسبی است

فعال سیاسی گفت: حضور آقای زاکانی در جلسات هیأت وزیران یک وصله ناچسبی است چون آنقدر آقای زاکانی در شهرداری عملکرد نامطلوبی دارد که صدای اعضای شورای شهر هم درآمده است.

نامه نیوز نوشت: انتصاب مدیران دولت مسعود پزشکیان از همان روز رأی اعتماد به کابینه استارت خورد اما ارزیابی ها از روند انتصابات متنوع و بعضا متضاد است. هرچند برخی‌ها روند تغییر مدیران را مثبت می داند اما اردوگاه سیاسی حامی مسعود پزشکیان نگاه دیگری به این مسئله دارد.

غلامعلی رجایی درباره انتصابات مدیران در دولت مسعود پزشکیان گفت: سرعت دولت آقای پزشکیان در عزل و نصب مدیران اجرایی مطلوب نیست. انتظار داشتیم که رئیس جمهور با کمک معاون اول انتصاب مدیران را تسریع کند اما این اتفاق نیفتاده است و جسته و گریخته می شنوم که صدای برخی نیروهای فعال در ستاد انتخاباتی آقای پزشکیان درآمده و می گویند «مدیران دولت قبل همچنان سرکارند و راست راست به چشم ما نگاه می کنند».

وی با اشاره به لزوم جلب رضایت پایگاه اجتماعی دولت در زمان عزل و نصب ها افزود: هنوز این رضایت جلب نشده است. توقع تغییرات سریعتری را در حوزه مدیریتی دولت داشتیم. تقریبا یک ماه از رأی اعتماد مجلس به کابینه می گذرد، در این مدت قطعا وزرا بررسی های شان را انجام داده اند و حالا باید تغییرات معاونان وزارتخانه ها با شیب تندی استارت بخورد.

این فعال سیاسی درباره علت کُندی در عزل و نصب مدیران اجرایی اظهار کرد: روحیه آقای پزشکیان همین است. هر کس جای آقای پزشکیان بود قطعا عذر آقای زاکانی را از حضور در جلسات هیأت دولت می خواست. حضور آقای زاکانی در جلسات هیأت وزیران یک وصله ناچسبی است چون آنقدر آقای زاکانی در شهرداری عملکرد نامطلوبی دارد که صدای اعضای شورای شهر هم درآمده است. دولت می تواند مشکلات تهران را به شکل های دیگری حل کند. در مجموع آن قاطعیت لازم در انتصابات دولت مشاهده نمی‌شود.

وی عزل رئیس سازمان بورس را مثبت خواند و افزود: آن اتفاق مطلوبی بود و توقع می رود درباره سایر مناصب نیز با همین قاطعیت تغییر مدیران را شاهد باشیم. آقای پزشکیان وعده عدالت داده است اما عدالت آن نیست که هر مدیری در سر جای خودش بماند. برخی از این مدیران تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند که گفتمان آقای پزشکیان در جامعه شنیده نشود و او سرکار نیاید اما ۲ ماه از انتخابات گذشت و هنوز آنها سر مناصب خود هستند.

رجایی گفت: البته منطقی و مطلوب نیست که همه مدیران دولت گذشته تغییر کنند اما مدیران میانی همچون معاونان وزرا، استانداران و برخی فرمانداران باید سریع تغییر کنند و حتی اگر تا کنون کسی مدنظر قرار نگرفته، عزل مدیر انجام شود و موقتی سرپرست برای آن مسئولیت در نظر بگیرند تا آهنگ تغییر مدیران برای جامعه مشخص شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب