پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
نظرات: ۰
۰
-
زلنسکی پیشنهاد صلح چین و برزیل را رد کرد

رئیس جمهور اوکراین می‌گوید ارائه طرح برای پایان دادن به جنگ باید با مشارکت مقامات اوکرینی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طرح صلح ارائه شده از سوی چین و برزیل برای پایان دادن به جنگ در کشورش را رد کرده و آن را «مخرب» خواند.

زلنسکی گفت که این طرح در واقع «فقط یک بیانیه سیاسی» است و شکایت کرد که اوکراین در ارائه آن نقشی نداشته است.

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که این ابتکار فاقد احترام به اوکراین و تمامیت ارضی آن است و پیشنهاد داده که با مقامات چین و روسیه در خصوص آن گفتگو کند.

چین و برزیل در ماه مه پیشنهاد دادند که یک کنفرانس صلح با مشارکت روسیه و اوکراین برگزار شود و در آن همه طرف‌ها پیشنهادهای صلح خود را ارائه کنند تا به صورت عادلانه در خصوص آن بحث شود.
چین پیش از این یک پیشنهاد صلح برای پایان دادن به جنگ اوکراین ارائه کرده بود. پوتین در ماه مه گفت که از پیشنهاد صلح چین حمایت می‌کند و اینکه چین، برزیل و هند می‌توانند به عنوان میانجی در مذاکرات احتمالی آتش‌بس حضور داشته باشند.

رئیس جمهور اوکراین نیز یک طرح صلح ارائه کرده است که شامل خروج کامل نیروهای روسیه از اوکراین، احیای مرزهای اوکراین مطابق با سال ۱۹۹۱ و پاسخگو شدن روسیه برای جنگ است. بسیاری از کارشناسان خواسته‌های کی‌یف را با توجه به شرایط کنونی و میزان پیشروی‌های روسیه تا اندازه‌ای «غیرمنطقی» خوانده‌اند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب