پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
نظرات: ۰
۰
-
زمان گران شدن این خودروها مشخص شد

ایران خودرو اولین سری از محصولات پیش فروش شده خود را دی امسال روانه بازار خواهد کرد.

اقتصاد نیوز نوشت: فرصت سه ماهه ایران خودرو برای دریافت مجوز افزایش قیمت آغاز شده است و ایران خودرویی‌ها بعد از اعلام نتایج قرعه‌کشی جدیدترین طرح فروش خود، فرصت محدودی برای دریافت مجوز افزایش قیمت دارند. طبق روال طرح‌های فروش خودروسازان محصولاتی که به صورت فروش فوق‌العاده عرضه می‌شوند باید در بازه ۹۰ روزه کاری بعد از تکمیل پروسه ثبت نام و واریز وجه توسط متقاضیان تحویل داده شود. خودروهایی هم که از مسیر پیش فروش روانه بازار می‌شوند در بازه کمتر از یک سال باید به دست متقاضیان برسند.

ایران خودرویی‌ها برنامه‌ریزی کردند تا محصولات عرضه شده در فروش فوق‌العاده را در بازه ۹۰ روزه کاری بعد از واریز وجه توسط برندگان قرعه کشی، برای آن‌ها فاکتور کنند. محصولات عرضه شده در طرح پیش فروش هم قرار است در بازه دی تا اسفند ۱۴۰۳ در دسترس متقاضیان قرار گیرد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، بنابراین خودروهای عرضه شده در فروش فوق‌العاده ایران خودرو حوالی آذر ۱۴۰۳ به بازار می‌رسند و محصولات پیش فروش شده نیز زمستان سال جاری به مشتریان واگذار می‌شوند.

ایران خودرویی‌ها در جدیدترین طرح فروش خود بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ۱۱۵ هزار دستگاه از محصولات پُرتقاضای خود را به همراه ری را، جدیدترین محصول خود روانه بازار کردند. البته قرار است دو هزار و ۲۰۰ دستگاه از دو محصول برقی این حودروساز نیز روانه بازار شود، اما هنوز بازه تحویل و جزییات عرضه لونا GRE و فاو بستیون NAT از سوی آبی‌های جاده مخصوص مشخص نشده است.

ایران خودرویی‌ها ۲۹ هزار دستگاه از محصولات پُرتقاضا به همراه هزار دستگاه ری را -در مجموع ۳۰ هزار دستگاه- را در قالب فروش فوق‌العاده عرضه کردند و الباقی ۸۵ هزار دستگاه خودرو نیز در قالب پیش فروش عرضه می‌شود.

براساس قوانین، متقاضیان فروش فوق‌العاده باید تمام وجه را در زمان اعلام شرکت خودروساز به حساب مشخص شده واریز کنند. بنابراین ایران خودرویی‌ها فرصت نداشتند تا در فاصله برگزاری طرح فروش و اعلام نتایج مجوز جدید افرایش قیمت دریافت کنند. بنابراین خودروهای عرضه شده در فروش فوق‌العاده با قیمت‌های فعلی عرضه می‌شوند و قیمت ری را هم یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان خواهد بود. اما ایران خودرو از متقاضیانی که در طرح پیش فروش شرکت کرده و برنده شدند خواسته است تا ۵۰ درصد قیمت خودروی انتخابی خود را واریز کنند. الباقی قیمت خودرو هم در زمان تحویل براساس قیمت روز محاسبه و دریافت می‌شود. با توجه به اینکه ایران خودرویی‌ها می‌توانند نصف قیمت خودروهای پیش فروش شده خود را براساس قیمت روز دریافت کنند؛ آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا پیش از دی ۱۴۰۳ مجوز افزایش قیمت را برای محصولات خود دریافت کنند.

به نظر می‌رسد پاییز امسال برای خودروسازان پُر تب و تاب باشد و آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا به مجوز جدید قیمتی که از سوی سیاست گذار خودرویی باید صادر شود، دست یابند. باید منتظر ماند دید وزارت صمت دولت چهاردهم چه زمانی زیر مجوز افزایش قیمت را برای خودروسازان امضا می‌کند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب