پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
نظرات: ۰
۰
-
گاردین: انگلیس با حملات اوکراین به عمق خاک روسیه موافقت کرده است

روزنامه گاردین خبر داد که لندن تصمیم گرفت که به اوکراین اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد انگلیسی برای حمله به اهداف در خاک روسیه را بدهد.

فارس نوشت: منابع وابسته به دولت انگلیس گفتند که لندن بدون سر و صدا و پنهانی، محدودیت توسل کی‌یف به موشک‌های دوربرد اهدایی انگلیسی برای انجام حملات به داخل خاک روسیه را برداشته است.

منابع دولتی انگلیس به روزنامه گاردین خبر دادند که تصمیم گرفته شد تا به اوکراین اجازه داده شود از موشک‌های دوربرد «طوفان سایه» برای هدف قرار دادن اهدافی در داخل روسیه استفاده کند.

به گفته این منابع، «انتظار نمی‌رود» که این تصمیم طی سفر کر استارمر نخست‌وزیر انگلیس به آمریکا و دیدارش با جو بایدن به طور عمومی اعلام شود.

گاردین با اشاره به سفر مشترک دیوید لامی و آنتونی بلینکن وزیران خارجه انگلیس و آمریکا به کی‌یف نوشت، بلینکن، تلویحا از احتمال لغو محدودیت‌های واشنگتن روی استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد آمریکایی خبر داد.

بلینکن در کنار همتای انگلیسی گفت که آمریکا «از همان روز اول» جنگ روسیه و اوکراین، آماده تطبیق دادن خود با شرایط میدانی نبرد بوده و «ما به انجام این کار ادامه خواهیم داد».

منابع دولتی انگلیس به گاردین گفتند، ، «اگر تصمیم مثبتی در مورد طوفان سایه وجود نداشت»، بلینکن و لامی به طور مشترک به کی‌یف سفر و با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار نمی‌کردند.

این روزنامه نوشت، «البته اعلام عمومی (موافقت انگلیس و آمریکا) درباره موشک‌های دوربرد اهدایی به اوکراین در کی‌یف، یک اقدام غیرضروری تحریک‌آمیز تلقی می‌شود.»

وزیر خارجه انگلیس در کی‌یف گفت که «جزئیات گفت‌وگوهای خصوصی را فاش نخواهد کرد.»

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب