سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
نظرات: ۰
۰
-

چمن مصنوعی فوتبال از جنس نایلون یکی از برترین مدل های این محصول می باشد. این مدل چمن مقاومت بالایی که در برابر حرارت و سایش دارد.

چمن مصنوعی از الیاف های مختلفی تولید می شود و جایگزین چمن طبیعی در زمین های ورزشی شده است. چمن مصنوعی در مکان های دیگری چون: پارک ها، زمین بازی کودکان ، بالکن منزل و ... نیز قابل اجرا می باشد. در این متن در مورد چمن مصنوعی فوتبال ، نصب، نگهداری، انواع چمن های مصنوعی و ... به صورت کامل صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

چمن مصنوعی
چمن مصنوعی

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی از مواد سنتزی تولید می شود شباهت زیادی به چمن طبیعی دارد، به صورت کلی به دو دسته ی چمن ورزشی و چمن تزئینی تقسیم می شود. هدف از تولید این کالا استفاده  در زمین های ورزشی بوده اما امروزه به عنوان یک ابزار دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار می گیرد. چمن مصنوعی محصولی به شدت محبوب و کارآمد به صورت گسترده نیز در زمین های ورزشی مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. باشگاه های مختلفی چون: گلف، بیس بال، لاکراس ، فوتبال و ... از این کالا استفاده می کنند. این محصول به خاطر دوام ، طول عمر بالا، نگهداری کم، تنوع بسیار ، مقاومت بالا محبوب شده است. این کالا بر اساس جنس ، تراکم ، ارتفاع ، کیفیت قیمت گذاری می شود.

مزیت های چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی به خاطر ویژگی های فوق العاده ای که دارد در بیشتر محیط ها قابل استفاده می باشد. این محصول تنوع فراوانی در سبک، ارتفاع، رنگ دارد. این کالا نیازی به آبیاری، چمن زنی، کودهی ندارد که همین موضوع باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود. یکی دیگر از ویژگی های این محصول  مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت است، به این صورت که این کالا در برابر نور خورشید، باران، تگرگ، طوفان و ... عملکرد فوق العاده ای دارد. با استفاده از این چمن محیط زیست آسیب نمی بیند، با کاهش مصرف آب نیز به حفظ منابع طبیعی کمک می شود. چمن های مصنوعی مناسب زمین های ورزشی طول عمر و دوام بالایی دارند، سال ها میتوان بدون نیاز به تعویض و تعمیر از آنها استفاده کرد.    

انواع چمن

چمن مصنوعی فوتبال از الیاف های پلیمری و یا پلاستیکی تولید می شود. جنس چمن می تواند از نایلون، پلی اتیلن، پلی پروپیلن باشد. در این بخش در مورد انواع جنس این محصول و ویژگی های آنها صحبت می کنیم. برای کسب اطلاعات درباره انواع چمن مصنوعی و کاربردهای آن اینجا کلیک کنید.

چمن مصنوعی فوتبال از جنس نایلون یکی از برترین مدل های این محصول می باشد. این مدل چمن مقاومت بالایی که در برابر حرارت و سایش دارد، گزینه ای مناسب برای استفاده در بیشتر مکان ها است. این محصول به دلیل دوام بالا در زمین های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد، این مدل چمن می تواند فشار و سایش ناشی از بازی های مکرر را به آسانی تحمل کند. قیمت این مدل چمن نسبت به دیگر مدل ها بیشتر می باشد.

چمن تولید شده از جنس پلی اتیلن شباهت بسیاری به چمن طبیعی دارد، دارای بافتی نرم ، سبک، زیبا ، با دوام می باشد. این جنس چمن نیاز به مراقبت زیاد ندارد اما باید به صورت مداوم برس کشی شود. این نوع از چمن ها معمولا برای زمین های ورزشی و حیاط ها استفاده می شود. چمن مصنوعی از جنس پلی پروپیلن جزو محصولات قیمت مناسب بازار می باشد. این محصول دوام و مقاومت معمولی دارد برای بالکن ها و حیاط های کوچک مناسب است، برای مکان هایی که تردد در آن زیاد کاربردی ندارد.

چمن مصنوعی باشگاه های ورزشی
چمن مصنوعی باشگاه های ورزشی

چگونگی نصب و نگهداری چمن مصنوعی فوتبالی

ابتدا در مورد روش های مختلف نصب چمن مصنوعی فوتبال صحبت کرده سپس در مورد نحوه ی نگهداری درست توضیحاتی را ارائه می کنیم. نصب کردن چمن مصنوعی فرآیندی کاملا تخصصی و هر کسی نمی تواند آن را انجام دهد. اجرای این محصول با روش های مختلفی امکان پذیر است حتی  نصب چمن ورزشی با چمن تزئینی متفاوت می باشد. این کالا بر روی دو سطح خاکی، نفوذ پذیر و سطح سخت، نفوذ ناپذیر قابل اجرا است. اولین روش اجرای این محصول بر روی سطح خاکی و نفوذ پذیر استفاده از سیستم زیر سازی، شیب گذاری، تبدیل سطح نرم به سخت می باشد. دومین روش اجرای این کالا بر روی سطح نرم استفاده از تکنیک لایه سازی است.

 چمن مصنوعی فوتبال به آسانی بر روی سطح سخت نصب می شود مهم ترین شرط برای اجرای این کار ایجاد شیب برای هدایت و خروج آب می باشد. شخص نصب کننده در روش شیب بندی سطح سخت نیاز ندارد زیرساز خاصی ایجاد کند، بعد از ساخت زیرساز درست و مناسب محیط را اندازه گیری کرده تا متراژ به دست آید، سپس نحوه ی قرار گیری چمن مصنوعی در مکان مورد نظر را در نظر می گیرد، در مرحله ی بعد برش های لازم در زوایا و خمیدگی ها و شکستگی ها را برای فیت کردن و لب گیری چمن انجام می شود، در آخر با چسب مرزها را به یک دیگر می چسباند دور تا دور چمن محیط مورد نظر را چسب می کند تا محصول محکم شود.

نگهداری از چمن مصنوعی
نگهداری از چمن مصنوعی

نگهداری از چمن مصنوعی

نگهداری از چمن مصنوعی فوتبال به اندازه چمن طبیعی سخت و طاقت فرسا نمی باشد. با توجه به محیط و شرایطی که از آن استفاده می شود نوع مواظبت نیز متفاوت است اما چهار نکته اساسی برای نگهداری وجود دارد که حتما باید رعایت شود.

 اولین نکته:  برای حفظ چمن مصنوعی باید زباله های بزرگ ، خرده برگ ، چوب درختان را حذف کرد، این کار بعد از طوفان های شدید باید انجام شود. دومین نکته: شست و شوی چمن مصنوعی به صورت منظم با آب سرد ، تمیز و در برخی مواقع خاص استفاده نمودن از شوینده های ضعیفی چون شامپو فرش می باشد. سومین نکته: برای حفظ این محصول شانه زدن منظم چمن باید انجام شود، شانه باید برخلاف خواب نخ بر روی چمن کشیده شود. چهارمین نکته: هر از چند گاهی چمن مصنوعی را بررسی نمایید تا مطمئن شوید هیچ گونه آسیبی ندیده است، اگر آسیب دیده بود آن را حتما تعمیر کنید. برای تمیز کردن چمن زمین فوتبال معمولا از دستگاه مکنده استفاده می کنند تا محیط سریع تر تمیز شود.

نکات مهم

در زمان تهیه ی چمن مصنوعی فوتبالی دقت بسیاری داشته باشید که از کدام برند و شرکت محصول را خریداری می کنید. خرید از یک شرکت معتبر و نصب درست، دقیق آن در محیط مورد نظر  شما را از مشکلات بسیاری که ممکن است گرفتار آن شوید نجات می دهد. شرکتی را انتخاب کنید که مدل های مختلفی از محصول مورد نظر شما را داشته باشد ، چمن مصنوعی را برای شما نصب نماید ، خدمات پس از فروش و گارانتی ارائه کند ، همچنین قبل از خرید مشاوره کامل و دقیقی به خریدار ارائه نماید.. فروش محصولات هم به صورت حضوری هم به صورت آنلاین مزیت محسوب می شود. 

منبع : World-grass.com

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب