جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
نظرات: ۰ |
۰
کارت ملی در بدو تولد برای افراد صادر می شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به طراح‌ها و برنامه‌ریزی‌های هوشمندسازی در این سازمان، گفت: در آینده در بدو تولد به افراد کارت ملی می‌دهیم و دیگر به سمت صدور شناسنامه نخواهیم رفت.

ایسنا نوشت: هاشم کارگر در یک برنامه رادیویی افزود: سال گذشته رخدادهای خوبی را شاهد بودیم و یکی از آنها سامانه هویت دیجیتال ایرانیان بود که به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش داریم احراز هویت مردم را در بخش خصوصی و دولتی به صورت مجازی و غیرحضوری انجام دهیم که پیش تر به دلیل نبود این بستر برخی بانک‌ها به این سمت حرکت کردند که مورد تأیید نبود اما اکنون خدمات سریع و مطمئن انجام می‌شود و کمترین اطلاعات هویتی در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد که به مردم اطمینان خاطر می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به رونمایی از نسخه موبایلی ثبت احوال در چند روز آینده، افزود: اکنون احراز هویت زیست‌سنجی (بیومتریک) و امضای الکترونیک هم ارائه می‌شود و حتی در انعقاد قراردادها توسط سازمان ثبت احوال اطمینان بخشی وجود دارد.

کارگر درباره مدیریت منابع در سازمان ثبت احوال اظهار داشت: به سمتی می‌رویم تا تغییراتی در شناسنامه ایجاد کنیم و در حوزه جمعیت نیز یکی از مهم‌ترین اقدامات، ایجاد مرکز رصد جمعیت در کشور بود. در این مرکز داشبوردهای جمعیتی ایجاد شد و مورد استفاده دستگاه‌ها، دانشگاهیان و پژوهشگران قرار گرفت همچنین شاخص‌هایی که در گذشته در دسترس نبود در راستای قانون جمعیت و خانواده اطلاعاتی مثمر ثمر را قابل دسترس کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه اشکالی در چند ماه اخیر در راستای کارت هوشمند ایجاد شد و وقفه‌ای به وجود آمد، افزود: درصدد هستیم این عقب افتادگی را جبران کنیم و کارت هوشمند ملی را طی یکی دو ماه در اختیار مردم قرار دهیم که با تأمین مالی بر طرف خواهد شد.

کارگر درباره عکس کارت هوشمند گفت: در دفاتر پیشخوان باید با دقت بیشتری عکاسی شود و در برخی موارد عکس‌ها از زیبایی لازم برخوردار نیست. این عکس باید به صورت زنده توسط واحدهای عکاسی مستقر در دفاتر پیشخوان گرفته می‌شود و باید یکسری مسائل فنی را بگذراند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اقدامات لازم برای دریافت شناسنامه گفت: سایر دستگاه‌ها باید همراهی داشته باشند و نباید کسی را داشته باشیم که تعیین تکلیف نشده است. در آینده در بدو تولد به افراد کارت ملی می‌دهیم و دیگر شناسنامه صادر نمی‌شود همچنین در کشور باید بانک DNA داشته باشیم که در آثار بیومتریک اهمیت دارد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب