سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
نظرات: ۰ |
۰
هجوم مردم به بازار طلا و سکه قیمت ها را بالا برد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازار طلا و سکه روز دوشنبه برای دومین روز متوالی در هفته جاری شاهد هجوم خریداران بود اما در این بازار دلار و درهم چه مسیری را دنبال کردند؟

خبرآنلاین نوشت: وضعیت بازار طلا و سکه در سومین روز هفته جاری نشان‌دهنده نوسانات صعودی قیمت‌ها است. شواهد حاکی از آن است که قیمت طلا و سکه مشابه روز یکشنبه به دلیل جو هیجانی ناشی از خرید طلا در سیزدهمین روز ماه صفر به روند افزایشی خود ادامه داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت اتحادیه طلا و جواهر، هر گرم طلا ۱۸ عیار در معاملات نقدی روز دوشنبه به ۳ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان رسید و در زمان نگارش این گزارش، قیمت آن به ۳ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان کاهش یافته است.

این رقم نسبت به روز یکشنبه نزدیک به ۸۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد. همچنین، نرخ سکه امامی نیز برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به نزدیکی مرز ۴۳ میلیون تومان رسید، اما در نهایت در نیمه کانال ۴۲ میلیون تومان بسته شد.

طبق آنچه که تحلیلگران بازار می گویند قیمت‌ها به یک سطح مقاومتی کلیدی نزدیک شده‌اند و خرید در این نقاط به صرفه نمی‌باشد. در معاملات امروز، سکه با مرز مقاومتی ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان روبرو است و در صورت تثبیت قیمت بالای این سطح، احتمال ورود به یک کانال جدید و ادامه روند صعودی قیمت وجود دارد.با این حال در صورتی که از مرز فعلی خود عقب نشینی کند ممکن است به سمت کانال ۴۱ میلیون تومان عقب نشینی کند. در کنار بازار طلا، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت ارز نیز پس از پایان مهلت ثبت‌نام خودرو دچار تغییراتی شده و خریداران به بازار مراجعه کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود، قیمت دلار در تهران صبح روز دوشنبه با ۵۸ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز شد و در ادامه معاملات به سمت سطوح ششم و هفتم کانال مذکور حرکت کرد. نوسانات افزایشی نرخ دلار در این روز در حالی اتفاق افتاد که روز یکشنبه نرخ دلار حدود ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شده بود. علاوه بر این، قیمت دلار در هرات و درهم امارات نیز روند صعودی را تجربه کرد؛ به طوری که طبق گفته‌های معامله‌گران، دلار هرات با قیمت ۵۸ هزار و ۵۰ تومان به بازار عرضه شد و در عصر به ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. همچنین، قیمت درهم در معاملات دیروز به کانال ۱۶ هزار تومان وارد شد و تا ۱۶ هزار و ۱۲۰ تومان نوسان داشت.

برخی از فعالان بازار به این نکته اشاره کردند که نوسانات قیمت‌ها ناشی از عدم تزریق ارز توسط نهاد بازارساز است. البته خبرآنلاین در گزارش چند روز اخیر خود به این موضوع اشاره کرده بود که با پایان مهلت ثبت‌نام خودرو و افزایش قیمت درهم به بالای ۱۶ هزار تومان، خریداران ارز به بازار وارد خواهند شد.بنابراین به نظر می‌رسد اگر نرخ حواله درهم در روز سه‌شنبه همچنان بالای ۱۶ هزار تومان باقی بماند، کار برای جناح کاهشی بازار دلار دشوار خواهد بود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب