۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 60813

لامبورگینی در هفته خودروی مانتری از مدل جدیدش به نام تمراریو (Temerario) رونمایی کرد. تمراریو، ارزان‌ترین مدل این خودروساز ایتالیایی است و از سال آینده جانشین مدل اوراکان خواهد شد.

جماران نوشت: لامبورگینی به رسم همیشه برای نامیدن مدل‌های جدیدش از نام گاوهای مشهور مسابقات گاوبازی استفاده کرده است. تمراریو که در زبان اسپانیایی و ایتالیایی به معنی بی‌پروا است نام گاوی است که در مسابقات گاوبازی در سال ۱۸۷۵ به شهرت رسید.

تمراریو به جای موتور ده سیلندر اوراکان از یک سیستم هیبرید-الکتریکی نیرو می‌گیرد که شامل یک موتور هشت سیلندر و سه موتور الکتریکی است. مجموع این قوای محرکه ۹۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و این نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. حداکثر سرعت تمراریو ۳۴۳ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲.۷ ثانیه است.

این لامبورگینی جدید رونمایی شد

ظاهر ماشین با فرم نوک تیز و چراغ‌های جلوی باریک در عین جدید بودن به الگوی همیشگی لامبورگینی وفادار است. میتیا بورکت، مدیر طراحی لامبورگینی می‌گوید ماشین را طوری طراحی کرده که حتی از آسمان هم می‌شود تشخیص داد که یک لامبورگینی است.

اتاق تمراریو از اوراکان جادارتر است و لامبورگینی می‌گوید رانندگان با قد دو متر هم می‌توانند با کلاه ایمنی به راحتی در ماشین بنشینند. صندلی‌ها همچنین به سیستم گرم‌کن و خنک‌کن مجهز شده‌اند و علاوه بر نمایشگر وسط داشبورد، می‌توان یک نمایشگر هم برای سرنشین کنار راننده سفارش داد.

قیمت پایه تمراریو هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۵۰ هزار دلار باشد. لامبورگینی در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار رکورد فروش بالای ده هزار دستگاه در سال را ثبت کرد و ده هزار و ۱۱۲ دستگاه ماشین فروخت. این کارخانه می‌گوید امسال فروشش بیشتر هم خواهد شد.

این لامبورگینی جدید رونمایی شد

تمراریو آخرین مدل لامبورگینی است که به قوای محرکه هیبرید-الکتریکی مجهز می‌شود. این کارخانه پیش از این مدل‌های روئولتو (revuelto) و اوروس را هم با این سیستم مجهز کرده است. لامبورگینی می‌گوید با این کار توانسته میزان تولید دی‌اکسید کربن مدل‌هایش را تا حد زیادی کاهش دهد و همزمان توانایی فنی این مدل‌ها را حفظ کند. اولین مدل کاملا الکتریکی لامبورگینی در سال ۲۰۲۸ به بازار خواهد آمد.


 

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha