چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
نظرات: ۰ |
۰
خوردن موز برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با توجه به نظرات متفاوت کارشناسان باید دید خوردن موز برای افراد مبتلا به دیابت مفید است یا مضر.

به گزارش اطلاعات آنلاین، در حالی که اغلب کارشناسان به دیابتی‌ها خوردن موز آنهم با احتیاط را توصیه می‌کنند، برخی نیز خوردنش را توصیه نمی‌کنند. پزشکانی که توصیه به خوردن موز را به دیابتی‌ها نمی‌کنند، معتقدند شاخص گلیسمی موز ۷۷ و بار گلیسمی آن ۲۵۲۸ است و به همین دلیل خوردن موز به دیابتی‌ها توصیه نمی‌شود چراکه قند خون را ناگهان افزایش می‌دهد. اما فرد دیابتی به گفته همین افراد می‌توانند یک وعده غذایی خود را حذف کرده و موز بخورند اما در هر حال زودتر احساس گرسنگی خواهند کرد.

سایر کارشناسان می‌گویند موز منبع اسید فولیک و سرشار از کربوهیدرات و پتاسیم است و ریزمغذی‌های داخل آن به عنوان اسید آمینه ضروری برای سلامت مغز مفید است.

بنابراین دیابتی‌ها با احتیاط می‌توانند موز را در حد اعتدال بخورند. البته برخی نیز می‌گویند موز نارس برای دیابتی‌ها بهتر است چراکه در این مرحله قند موجود در موز به شکل کربوهیدراتی به نام نشاسته مقاوم است که به بدن کمک می‌کند تا بعد از خوردن احساس سیری کند و سطح قند خود را مانند فیبر تنظیم کند.

خوردن موز با پروتئینی مانند کره بادام زمینی توصیه شده تا سطح قند خون صاف شود. در هر حال خوردن موز برای دیابتی‌ها باید با احتیاط صورت گیرد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب