شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
نظرات: ۰ |
۰
بی.ام.و درباره انفجار خودروهای خود در چین هشدار داد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت بی.ام.و با اعلام فراخوان برای ۱.۳ میلیون خودرو در چین نسبت به بروز حوادث مرگ آفرین هشدار داد.

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از یورونیوز، یک سازمان نظارتی در چین روز جمعه اعلام کرد که شرکت بی‌ام‌و BMW بیش از ۱.۳ میلیون خودرو را در این کشور که ممکن است دارای قطعه پرکننده کیسه هوای تاکاتا باشند، فراخوان خواهد کرد.

این فراخوان در حالی رخ می‌دهد که شرکت آلمانی بی‌ام‌و اقدام مشابهی را در ایالات متحده در ماه گذشته میلادی انجام داده بود.

سازمان تنظیم بازار چین اعلام کرد که این فراخوان نزدیک به ۶۰۰۰۰۰ خودروی ساخت چین بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ و بیش از ۷۵۰۰۰۰ خودروی وارداتی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، فراخوان بی‌ام‌و طیف گسترده‌ای از مدل‌ها، از خودروهای سری ۱ تا سری ۶ و خودروهای شاسی بلند X۱، X۳، X۴، X۵ و X۶ را در بر می‌گیرد.

این سازمان نظارتی تصریح کرد که اگر مالکان این خودروها فرمان را عوض کنند، تعداد کمی از آن‌ها ممکن است دارای قطعه پرکننده کیسه هوای تاکاتا باشد.

در این بیانیه آمده است که قطعه تاکاتا ممکن است با باز شدن کیسه هوا منفجر شود و قطعاتی را به داخل خودرو پرتاب و سرنشینان را مجروح کند.

کیسه‌های هوا تاکاتا عامل مرگ حداقل ۳۵ نفر از سال ۲۰۰۹ در ایالات متحده، مالزی و استرالیا بوده است.

سازمان‌های نظارتی در ایالات متحده ماه گذشته اعلام کردند که BMW بیش از ۳۹۰۰۰۰ وسیله نقلیه را فراخوان خواهد کرد چرا که احتمالاً فرمان اصلی با یک فرمان اسپرت مجهز به قطعه پرکننده کیسه هوای تاکاتا جایگزین شده است.

شرکت‌های خودروسازی فورد و مزدا نیز پیش از این در هفته جاری میلادی به دارندگان بیش از ۴۷۵۰۰۰ وسیله نقلیه در ایالات متحده هشدار دادند که با آنها رانندگی نکنند زیرا دارای قطعه کیسه هوای تاکاتا هستند. این خودروها بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ ساخته شده‌اند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب