انصاف نیوز نوشت: بحث توییتری میان محمد حسین خوشوقت، فرزند آیت الله خوشوقت و جواد امام سبب شده تا دوباره ماجرای قتلهای زنجیرهای و بحث فتوای این قتلها مورد توجه قرار گیرد.
پس از کامنت محمدحسین خوشوقت در مورد سید احمد خمینی و نقد او، جواد امام با اشاره به قتلهای زنجیرهای خطاب به خوشوقت نوشت: درخصوص مرگ مرحوم حاج احمد خمینی در افواه مطرح است که سعید امامی فتوای قتل ایشان و دیگر قربانیان قتلهای زنجیرهای را به مرحوم پدر شما (آیتالله خوشوقت)و چند تن دیگر منتسب کردهاند. میشود در این خصوص توضیح داده تا ابهامات مطرح شده درخصوص نقش ابویتان در این ماجرا نیز روشن شود؟
خوشوقت نیز در پاسخ نوشته است: آقای جواد امام ظاهرا از عبارتی که بنده در مورد حاج احمدآقا به کار برده ام آزرده شده و در مقام انتقام، تهمت علیه ابوی قدس الله سره را بازنشر کرده اند در حالی که می بایست ابتدا در مورد تجویز مهلک حاج احمد ره توضیح می دادند و سپس علت به کار بردن عبارت مرا علیه ایشان می پرسیدند!
او همچنین در پاسخ دیگری نوشته است: آنچه در مورد این ادعای سعید امامی و در مورد قتلهای زنجیره ای مطرح شده را قویا بارها تکذیب کرده ام. آیت الله خوشوقت عالم ربانی بود و چنین کسی حکم به قتل خارج از چهارچوب قانون نمی دهد! ایشان در گفتوگو با من و در جمع شاگردان بارها ترور و قتل غیرقانونی را حرام اعلام کردند.
کاربر دیگری در این مورد ادعایی دیگر را مطرح کرده و نوشته: بنده با ابوی گرامی قدس الله سره در قم ناهار هم خورده ام، اعتکاف مسجد ایشان هم بوده ام، در تهران نوبنیاد بعد از نماز صبح با جمعی از شاگردان استخر هم رفته ام؛ در معرفت اللهی ایشان شکی نیست اما متاسفانه در این خصوص دفاع نکنید. سعید امامی می رفت میگفت فلانی سب النبی می کند ! حکم ؟ و فاجعه شروع میشد.. اعترافات ایشان هم هست بگذریم. متاسفانه پدر گرامی به شاگردان لیست انتخابات می داد و امر به رای سیاسی انتخاباتی می داد. می گفتیم حاج اقا شما عارفی اما سیاستمدار نیستی ! خوشبختانه هیچ وقت وقعی به حرفهای سیاسی قدس الله سره ننهادم.
خوشوقت در پاسخ به این کاربر نیز نوشته است: ایشان در جواب کسی که سوال کرده حکم فقهی سب النبی چیست فرموده اند "اعدام" اما از طریق مراجع قانونی و نه سرخود! بارها خصوصی و علنی گفته بودندکه اقدام سرِخود، حرام است! ورودشان به رقابت های سیاسی و لیست انتخاباتی دادنشان که مورد نقد جدی بنده هم بود، ربطی به موضوع بحث نداشت.