دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
نظرات: ۳
۰
-
مبلغ وام ازدواج برای سال آینده اعلام شد

با توجه به لایحه بودجه جدید حداقل وام ازدواج برای سال آینده همان رقم ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی خواهد بود.

تسنیم نوشت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هنوز پیشنهادی درباره مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته نشده است، گفت: با این حال حداقل وام ازدواج برای سال آینده همان رقم ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی خواهد بود که در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید.

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برخی انتقاداتی که به بودجه ۱۴۰۴ مبنی بر عدم وجود عدد و رقم مشخص برای برخی منابع و مصارف مهم مطرح می‌شود، گفت: به هر حال این انتقاد به بودجه ارائه شده از سوی دولت وارد است که نگارندگان آن بسیاری از ردیف‌های بودجه را به طور کلی در نظر گرفته‌اند و از عدد و رقم خبری نیست.

وی با بیان اینکه یکی از این مباحث درباره میزان اعتبارات پیش‌بینی شده برای تسهیلات تکلیفی از جمله وام ازدواج است، خاطرنشان کرد: البته معمولا هیچ یک از دولت‌ها نظر و اقبال ویژه‌ای برای وام ازدواج از خود نشان نداده‌اند و این مجلس بوده که با ارائه پیشنهاداتی در این حوزه و گنجاندن تبصره‌هایی به قانون بودجه سنواتی، مبلغ و چگونگی پرداخت تسهیلات تکلیفی از جمله وام ازدواج را برای دولت مشخص می‌کند.

محبی ادامه داد: به نظر می‌رسد این قاعده در بودجه ۱۴۰۴ نیز باید تکرار شود و باز هم مجلس به این حوزه ورود کند. البته پیش از گنجاندن تبصره‌ای برای پرداخت تسهیلات تکلیفی، کمیسیون تلفیق حتما باید اطلاعات کاملی از بانک مرکزی درباره توانمندی بانک‌ها و شیوه پرداخت دریافت کند تا تکالیف مالایطاقی را به شبکه بانکی تحمیل نکنند و اینطور نشود که تعداد زیادی از زوج‌های جوان پشت صف وام ازدواج معطل بمانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هنوز پیشنهادی در ارتباط با رقم وام ازدواج برای سال ۱۴۰۴ مطرح نشده است، گفت: با این حال از همین الان می‌توان گفت که حداقل وام ازدواج برای سال آینده همان رقم ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی خواهد بود که در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی