دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
نظرات: ۰
۰
-
حکم حیرت‌انگیز قاضی ضارب یک کودک کار را شوکه کرد

مردی که یک کودک کار را کتک زده بود، به خرید برای ۸ کودک و کاشت ۸ درخت محکوم شد.

سایت جنایی نوشت: قاضی میثم حسین در شعبه ۱۰۲ دادگاه لواسانات سعی دارد احکام جایگزین حبس صادر کند و در ماه‌های اخیر نیز چند حکم جایگزین صادر کرده است. این قاضی به دلیل علاقه به امام هشتم،‌ از عدد ۸ در احکامش استفاده می‌کند تا جنبه معنوی احکام صادره را افزایش دهد.

یکی از پرونده‌هایی که منجر به صدور حکم جایگزین حبس شد، مربوط به یک ماجرای ضرب و جرح و درگیری است. این اتفاق مدتی قبل در لواسانات افتاد. ظاهرا پسر بچه‌ای که کودک کار بود با ماشین مردی جوان برخورد  و آن کودک نسبت به این موضوع اعتراض کرد و همین موجب درگیری بین کودک کار و راننده جوان شد.

دعوای آنها به زد و خورد کشیده شد و سپس کودک کار از راننده جوان به اتهام ضرب و جرح و ایجاد صدمه بدنی شکایت کرد. رسیدگی به این پرونده پس از آنکه به صدور کیفرخواست منجر و به دادگاه ارجاع شد، در دستور کار قاضی حسین پور  قرار گرفت. در این مدت مرد جوان موفق شده بود رضایت شاکی را جلب کند. از سوی دیگر به شدت پشیمان بود و می‌گفت روز حادثه به دلیل مشکلی که برای مادرش به وجود آمده بود خیلی عصبانی و ناراحت بود. به همین دلیل ناخواسته، با پسربچه درگیر شد.

در قانون مجازات اسلامی مجازات درگیری و ایجاد صدمه بدنی از ۶ ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است. اما از آنجایی که متهم پرونده سابقه کیفری نداشت و در عین حال موفق به جلب رضایت شاکی هم شده است، قاضی حسین پور حکم داد تا برای ۸ کودک کار لباس گرم زمستانی بخرد، علاوه بر آن به نام آنها ۸ درخت با هماهنگی شهرداری بکارد تا بچه‌ها با دیدن درخت و نامشان، احساس خوبی داشته باشند.

متهم پرونده هم که از مجازات حبس رهایی یافته بود با استقبال از حکم صادره فوری دست به کار شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی