چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
نظرات: ۱
۰
-
این قلوه سنگ‌های خیابانی مردم را اذیت می‌کند

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با اشاره به وضعیت نامناسب برخی از میادین و خیابان های سنگ فرش شده، گفت : مردم این روزها از این وضعیت ناراضی هستند و این سنگ فرش ها بیشتر شبیه قلوه سنگ هایی آزاردهنده زیر پای شهروندان است.

حجت السلام سید محمد آقامیری با بیان این مطلب در گفت و گو با «اطلاعات آنلاین» افزود: در دیدارهای مردمی در محلات و مساجد، شاهد گلایه و نارضایتی های شهروندان درباره وضعیت نامناسب سنگ فرش ها در برخی خیابان ها و میادین مهم پایتخت مانند خیابان سی تیر و میدان بهارستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه تردد روی این سنگ فرش ها هم برای عابر پیاده و هم برای خودروها با مشکلاتی همراه است اظهار داشت: شرایط این روزها به صورتی است که حتی افراد معمولی و سالم نمی توانند به راحتی تردد داشته باشند، با این وضعیت افراد دارای شرایط خاص مانند معلولان و سالمندان با مشکلات جدی برای تردد از روی سنگ فرش های این خیابان ها مواجه هستند، سنگ ‌فرش‌ها مردم را اذیت می‌کند از عابر پیاده تا راکبان موتور و رانندگان خودرو ها همگی از این وضعیت در کف خیابان گلایه دارند.

آقامیری خاطرنشان کرد: اگر هم شهرداری قصد دارد که به سبک قدیم محلاتی را اصلاح کند، نباید وضعیت به صورتی باشد که مردم اذیت شوند، شرایط این روزها میدان بهارستان و خیابان سی تیر برای تردد راحت، ایمن و بدون دغدغه شهروندان مناسب نیست و این موضوع از راه های گوناگون به اعضای شورای شهر منتقل می شود.

این عضو شورای شهر با اشاره اینکه با شهردار تهران صحبت کردیم که یک فکر اساسی و کارشناسی برای این مشکل داشته باشد، تصریح کرد: می توان با تغییراتی روی این سنگ فرش ها شرایط را تسهیل کرد و یا مانند خیابان 17 شهریور در فازهای گوناگون آسفالت را جایگزین سنگ فرش ها شود.

وی اظهار داشت: آنچه در روزگار قدیم در خیابان ها استفاده شده بود، سنگ فرش‌های قدیمی خشت یا آجرهای فشاری یا در اصطلاح قزاقی بود که هم زیبایی دارد و هم به نسبت آسفالت باعث تردد آرام خودرو و موتورسیکلت ها می شود، اما آنچیزی که در حال حاضر در معابر تهران تحت عنوان سنگ‌ فرش کار شده، در واقع قلوه سنگ هایی است که حتی تردد عابران پیاده را نیز دچار مشکل کرده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: پس از بررسی و کارشناسی دقیق معماران می‌توان در معابر نسبت به جایگزینی این قلوه سنگ ها اقدام کرد، اما آنچه که مشخص است اینکه بازنگری در وضعیت سنگ ‌فرش های معابر تهران ضروری است.

گفتنی است، چندی پیش هم اطلاعات آنلاین در گزارش تحلیلی و کارشناسی به موضوع نارضایتی های مردم از وضعیت سنگ فرش های خیابان ها پرداخته بود که بازتاب گسترده ای در فضای رسانه ای داشت و نظرات بسیاری از سوی مخاطبان در این باره برای بخش نظرات مردمی سایت ارسال شد که این گزارش و نظرات مردمی را می توانید اینجا مطالعه کنید.
 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارش IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
    این قلوه سنگهای مسخره برای مردم درد آور است ولی برای مکانیک و جلوبند و دکتر ارتوپد نان آور است.

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی