شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶
نظرات: ۰
۰
-
مهدی مطهرنیا

مهدی مطهرنیا معتقد است انحصاری که در صداوسیما وجود دارد، خود نَفی‌کننده این دیدگاه است که رسانه ملی ۷۰ درصد بیننده دارد.

مهدی مطهرنیا، تحلیلگر سیاسی و جامعه‌شناس در واکنش به این سخنان رئیس صداوسیما که «رسانه‌ ملی بالای ۷۰ درصد مخاطب دارد و برخی از این موضوع ناراحت اند»، گفت: تجربه زیستی در ایران نشان می‌دهد که اعلام آمارها به‌خصوص از سوی مسئولان و مدیرانِ ارگان‌ها در دهه‌های اخیر بارها از طریق‌های مختلف آلوده شده و نتایج حاصله از این آمارها هیچ‌گاه به‌صورت یقینی، مورد توجه افکار عمومی ایرانیان داخل و خارج کشور قرار نگرفته‌ است.

در ادامه گزیده سخنان مهدی مطهرنیا در گفت‌وگو با چندثانیه را می‌خوانید:

  • با توجه به واقعیت‌های موجود در جامعه باید بگوییم خروجی رسانه‌ملی هیچ‌گاه با آمار ۷۰ درصدی منطبق نیست و به‌همین دلیل پذیرش آن همواره نزد طیف‌های مختلف جامعه و افکار عمومی، با تردیدهایی روبه‌رو است.
  • حتی اگر بپذیریم آمارهایی که از سمت مسئولان در موضوعات مختلف بیان می‌شود درست باشد، به‌دلیل جَوی که بر جامعه حاکم است این نتیجه‌ها به‌هیچ وجه پذیرفتنی نیست. در جامعه ایران، با این معضل روبه‌رو هستیم که شهروندان این آمارها را رد می‌کنند.
  • هنگامی که مراجع رسمی مانند «نهادهای خاص امنیتی» اعلام رسمی می‌کنند که در وضعیت جنگی حضور داریم می‌بینیم که بخشی از جامعه درست یا نادرست با آن مخالفت می‌کنند و حتی میل به تقابل دارند. در شرایطی هستیم که رسانه ملی نمی‌تواند بدیهی ترین موضوع، یعنی عرق ملی و میهن‌پرستی را ترویج دهد.
  • متاسفانه می‌بینیم عده‌ای که شاید تعدادشان محدود باشد، از ارتش دشمن حمایت می‌کنند. آیا در این وضعیت می‌توانیم به رسانه‌ملی نمره قبولی بدهیم؟
  • صداوسیما در وضعیت کنونی یک طنز رسانه‌ای است زیرا قابلیت رقابت با خرده‌رسانه‌ها و رسانه‌های خارجی را ندارد. به‌هر روی، صداوسیما اکنون در دست یک طیف خاص فکری است. با توجه به عملکردشان باید بگوییم که این طیف نمی‌تواند نماینده تمام جامعه ملی ما باشد و این به‌خوبی روشن است.
  • همین انحصاری که در صداوسیما وجود دارد، خود نَفی‌کننده این دیدگاه است که در جامعه فعلی ایران، رسانه ملی ۷۰ درصد بیننده دارد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی