جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
نظرات: ۰
۰
-
دروغ بزرگی به نام تیراندازی به مهاجران افغان!

در نتیجه بررسی هیات تحقیق امارت اسلامی متشکل از نمایندگان مقام ولایت نیمروز، و وزارت های دفاع، داخله و امورخارجه، مشخص شد که موضوع کشته شدن اتباع و مهاجرین افغانستان در مرز با ایران در نتیجه تیراندازی نیروهای م

خبرآنلاین نوشت: یکی از مسئولین محلی ولایت نیمروز در این مورد گفته است: "رسانه ها لحظه به لحظه مزاحم ما می شدند و  در مورد کشتار این مهاجرین سؤال می کردند که ما در جواب شان می گفتیم ‌ که تحقیقات در این مورد جریان دارد، اما روز پنج شنبه نتیجه به دست آمد که بعضی رسانه های مغرض و منافق بین مسلمانان بی اتفاقی می اندازند، از احساسات مسلمانان سوءاستفاده می کنند و می‌خواهند دو کشور اسلامی با نشر چنین اخباری بین خود درگیر شوند".

این مسئول محلی اطمینان داده که کشتار مهاجرین افغانستان در ایران واقعیت ندارد.

هنوز مسئولین امارت اسلامی به صورت رسمی نتیجه این بررسی ها را اعلام نکرده است.

یکی از نیروهای سرحدی در ولایت نیمروز نیز گفته است که موضوع کشته‌ شدن مهاجرین افغانستان در مرز پاکستان و ایران واقعیت ندارد، و چنین موضوعات دروغ از سوی دشمنان افغانستان پخش‌ و نشر می گردد.

به گفته وی، این ویدیوها که در مورد کشتار مهاجرین منتشر گردیده‌، کاملا قدیمی هستند و مربوط به کشور دیگری می شود. رسانه ها اعلام کردند که تقریبا ۳۰۰ نفر یا ۲۵۰ نفر مهاجرین افغان از سوی میزبانان ایرانی به قتل‌ رسیده اند، در حالی که ۷ روز قبل‌ در حدود ۲۰ نفر در کویته پاکستان کشته‌ شده‌ بودند و عکس های جنازه های آنان را تازه منتشر کرده اند.

این نیروی سرحدی خاطرنشان کرده که اگر در مرز "کلگان" (نزدیک ما در نیمروز) مهاجرین کشته‌ می شدند، حداقل‌ باید یک جنازه را می آوردند، در حالی که همکاران آنها در مرز هستند و خود او نیز در مرز مستقر است، در هرجایی پسته های امنیتی وجود دارد، اگر ۳۰۰ دانه مرغ هم کشته‌ می شد، باید یک دانه آن را می آوردند.

وی تأکید کرد که ما باید هوشیار باشیم و فریب دشمنان را نخوریم، زیرا دشمنان ما در خارج در انترنت، فیسبوک، یوتیوب و... تبلیغات می کنند که این نظام چرا از مردم دفاع نمی کند و می‌خواهند بین دو کشور اسلامی نفاق بیندازند.

این در حالی است که پیش از این، حمدالله فطرت، معاون سخن‌گوی امارت اسلامی اعلام کرد که هیأتی به ریاست ملا محمد ابراهیم صدر، معین امنیتی وزارت امور داخله برای انجام تحقیقات در مورد گزارش کشته‌شدن اتباع افغانستان در مرز ایران و پاکستان تعیین شده است. مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی نیز وعده تحقیق و بررسی در این مورد را داده بود.

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز در واکنش به انتشار شایعات مبنی بر کشته شدن ده‌ها از اتباع کشور در مرز ایران و پاکستان، اعلام کرده بود که «در نتیجه پی‌گیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص گردید که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد». وی افزوده بود که در هیاهوی رسانه های دروغ آفرین، پذیرش هر محتوا، نیازمند دقت، امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و اطلاع‌رسانی مسئولانه رسانه‌های خبری است.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان ایران نیز گفته که خبر تیراندازی مأموران ایرانی به اتباع افغانستانی کاملا کذب است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی