چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
نظرات: ۰
۰
-
یزد تا مشهد با هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین چه‌قدر راه است؟

طول سال مسافران بسیاری از یزد به سمت مشهد مقدس با اهداف مختلف زیارتی، تفریحی و کاری در تردد هستند. به همین جهت انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر در این مسیر بسیار اهمیت دارد.

 بنابراین در این مطلب بررسی می‌کنیم فاصله یزد تا مشهد چند کیلومتر است؛ با هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی چه‌قدر طول می‌کشد و کدام یک برای شما بهتر است.

مسیر هوایی یزد مشهد با هواپیما

مسیر هوایی یزد مشهد حدود ۶۹۰ کیلومتر است و به طور میانگین ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. ایرلاین‌های متعددی از جمله هواپیمایی آسمان، کاسپین و پویا در این مسیر فعال هستند. تمام پروازها از فرودگاه شهید صدوقی یزد آغاز شده و در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد پایان می‌یابد.

با خرید بلیط هواپیما نسبت به خرید بلیط اتوبوس، بلیط قطار یا استفاده از ماشین شخصی در این مسیر باید هزینه بیشتری بپردازید. اما در عوض در زمان خود صرفه‌جویی بزرگی خواهید کرد و با کمترین میزان خستگی به مقصد خواهید رسید.

مسیر زمینی یزد مشهد با اتوبوس

مسیر زمینی یزد تا مشهد با اتوبوس حدود ۹۱۳ کیلومتر است و تقریبا ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در طول راه از شهرهای مختلفی از جمله رباط پشت بادام، طبس، فردوس، بجستان، فیض آباد، تربت حیدریه و ملک آباد عبور خواهید کرد.

اگر به دنبال سفر اقتصادی هستید خرید بلیط اتوبوس یزد مشهد VIP گزینه مناسبی به شمار می‌رود. با توجه به آن که مسیر طولانی است با رزرو اتوبوس‌های وی آی پی می‌توانید راحت‌تر و با خستگی کمتر به مقصد برسید و از امکاناتی مانند صندلی‌های بزرگ و جادار با قابلیت تخت‌شو یا نیمه تخت‌شو، سیستم تهویه و گرمایش و سرمایش مجهز و... بهره‌مند شوید.

یزد به مشهد

مسیر زمینی یزد مشهد با قطار

قطار به عنوان یک وسیله نقلیه ایمن و دسترس انتخاب بسیاری از مسافران برای رسیدن به شهر امام رضا (ع) است. به همین جهت خرید بلیط قطار در این مسیر بسیار پرطرفدار است. در سفر از یزد به مشهد با قطار حدود ۹۰۰ کیلومتر مسافت در ۱۵ ساعت طی می‌شود و در طول راه از ایستگاه‌های بافق، رباط پشت بادام، طبس، بشرویه، بجستان، تربیت حیدر و کاشمر عبور می‌کند تا به مشهد برسد.

بیشتر قطارهایی که در این مسیر فعالیت دارند قطارهای ۳ ستاره و ۴ ستاره شرکت ریلی رجا و ریل سیر کوثر هستند. به خصوص در سفرهای دسته‌جمعی رزرو قطارهای کوپه‌ای می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد و تجربه سفری آرام و راحت را رقم بزند.

مسیر زمینی یزد مشهد با ماشین شخصی

اگر قصد دارید با خودرو شخصی خود از یزد به مشهد سفر کنید خوب است بدانید تقریبا ۹۱۳ کیلومتر مسافت را در ۱۱ تا ۱۲ ساعت باید رانندگی کنید و با عبور از شهرهای خرانق، رباط پشت بادام، طبس، دیوهک، فردوس، بجستان، فیض آباد، تربت حیدریه، ملک آباد و تپه سلام به مقصد برسید. البته می‌توانید در طول راه توقف کرده و از جاهای دیدنی شهرهای مختلف همچون باغ گلشن در طبس، باغ ملی شهر تربت حیدریه و... بازدید کنید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب