سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
نظرات: ۲
۰
-
پشت‌پرده تخریب چهره سیدحسن خمینی توسط کیهان چیست؟

یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی و موضع اخیر روزنامه کیهان درباره سیدحسن خمینی مورد توجه فضای مجازی قرار گرفته است.

روزنامه آرمان ملی نوشت: سیدحسن خمینی این روزها به سیبل هجمه مخالفان دولت تبدیل شده است؛ مخالفانی که در ظاهرا جامه موافق بر تن دارند اما هدف‌شان تخریب یادگار امام است.

طعنه کیهان به یادگار امام‌

از جمله این شیطنت‌ها را در مطلب دیروز کیهان شاهد بودیم. روزنامه کیهان در شماره دیروز خود نوشت: «خوشحال هستیم که حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اینکه اصلاح‌طلبان غربگرا اطراف ایشان را گرفته‌اند با بیان اینکه؛ اسرائیل جز با زبان زور و قدرت در برابر هیچ مساله‌ای کوتاه نخواهد آمد تأکید کرده بازدارندگی ما باید یک سطح بالاتر برود.» در این نوشتار، طعنه به تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) مشهود است، طعنه‌ای که با ذکر حضور اصلاح‌طلبان تندرو در اطراف سیدحسن خمینی شکل گرفته است. به نظر می‌رسد رسانه حسین شریعتمداری این ادعا را دارد که اصلاح‌طلبان حامی یادگار امام تندرو و مخالف حمایت از مردم غزه و لبنان هستند که این ادعا محلی از اعراب ندارد به‌عنوان نمونه سیدمحمد خاتمی ۱۸ مهر نوشته بود:

«ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سال‌هاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی این بار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر به‌خصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سیدحسن نصرا... است. تردید نکنیم که هرچه بر تعداد شهیدان راه آزادی و مدافعانی از کرامت و عزت انسان افزوده می‌شود، کارنامه سیاه آدم‌کشان و تروریست‌های وحشی در برابر وجدان‌های بیدار و مردم آزاده جهان پر برگ‌تر می‌گردد.» یا آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات تاکید کرده است: «جهان ببینید که چگونه بمب‌های خانمان‌براندازی که غرب در اختیار تروریسم دولتی اسرائیل قرار داده بر سر مردم مظلوم غزه و لبنان فرو می‌ریزد، آنها را می‌کشد و از زندگی ساقط می‌کند؟»

تکرار بازی شکست خورده

کیهانی که دیروز این موضوع را نگاشت بارها سعی کرد چهره یادگار امام را نزد اصلاح‌طلبان تخریب کند که همیشه هم ناموفق بوده است، مانند سال گذشته که سعی در ایجاد اختلاف میان یادگار امام ‌و سید محمد خاتمی داشت.  کیهان نوشته بود: «یادگار امام گفته است که آقای ظریف خود یک‌تنه به اندازه رسانه فعالی مانند الجزیره اثرگذار است. آقای خاتمی خود یک رسانه است. هرکدام از این شخصیت‌ها اثرگذاری ویژه‌ای در دنیا دارند و باید از ظرفیت آن‌ها بهره جست.» و سپس نتیجه گرفته که «خاتمی و هم‌طیفان او همین حالا هم فرصت دارند که به جبران بخش کوچکی از خیانت خود، ابراز توبه کنند، واقعیت دروغ‌هایی را که به مردم گفته و اسباب فتنه و آشوب شدند، بازگو و روشنگری نمایند و از مردم و نظام عذر بخواهند تا مورد بخشش قرار بگیرند، اما برخی از این‌ها مانند خاتمی، چون هیچ اراده و اختیاری از خود ندارند، قادر به جبران لااقل بخشی از این سابقه سیاه نیستند. حالا هم شاید دیر نشده باشد. سیدحسن خمینی می‌تواند او را نصیحت کند که از این مسیر سقوط و تباهی توبه کند و به دامان انقلاب و نظام برگردد و عذر تقصیر بخواهد.»

طعنه مهاجری شیرین‌تر از تعریف شریعتمداری

عتاب دوستان برای یادگار امام شیرین‌تر از تشویق بدخواهان است. حجت‌الاسلام مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی که از یاران امام(ره) بوده و به یادگار ایشان هم نزدیک است. دیروز روزنامه جمهوری اسلامی انتقادات تندی را خطاب به سیدحسن خمینی به‌خاطر حمایتش از مهاجران افغان حاضر در ایران منتشر کرد. اظهارات اخیر سیدحسن خمینی در حمایت از اتباع افغانستانی با واکنش صریح و بدون تعارف روزنامه جمهوری اسلامی روبه‌رو شد. نوه امام راحل اخیرا در جمع مهاجرین افغانستانی گفته بود: «تبلیغات بی‌دلیلی علیه مهاجران شکل گرفته است و شاید برگزاری این جلسه در این شرایط، عمدتا برای این بود که بگویم این تبلیغات دروغین است. نقش برادران ما در افغانستان و به‌خصوص شیعیان افغانستان در طول سال‌های بعد از انقلاب برای مردم ایران نه تنها مخرب نبوده که بسیار مولد و مثبت بوده است.»

روزنامه جمهوری اسلامی به انتقاد از این مواضع پرداخته و در بخشی از سرمقاله دیروز خود نوشته است؛ کسی‌که برای اتباع افغانستانی در حرم امام(ره) جلسه می‌گذارد و با ژست حاکمیتی به آنها می‌گوید: «تبلیغات بی‌دلیل شکل گرفته علیه مهاجران افغانستانی باید خنثی شود و شاید برگزاری این جلسه در این شرایط برای این بود که بگویم این تبلیغات دروغین است» و سپس از فاطمیون و خدمات آنها به دفاع مقدس سخن می‌گوید، به این سوال اساسی جواب بدهد که چگونه به خود اجازه می‌دهید، نفوذی‌های طالبان با این همه جرم و جنایت و تهدیدهایی که برای امنیت ملی ایران عزیز به‌وجود آورده‌اند را با فاطمیون که همه ما قدردان آنها هستیم مقایسه کنید؟ شما یا از افکارعمومی مردم ایران که یکپارچه خواستار اخراج اتباع غیرمجاز افغانستانی هستند بی‌خبر هستید که در اینصورت حق اظهارنظر در این زمینه را ندارید و یا اطلاع دارید و اینگونه برخلاف اراده مردم ایران از تهدیدکنندگان امنیت کشور حمایت می‌کنید که باید بپذیرید در جهت خلاف خواست مردم حرکت می‌کنید. انگیزه‌تان درباره حمایت از اتباع افغانستان را عمومی کنیم؟

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضایی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    روزی نامه شیطان عامل موساد هست
  • ایرانی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    چون شریعتمداری بجز خودش هیچکس دیگر را چشم نداره ببینه

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب