سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
نظرات: ۰
۰
-
واکنش طلا به تنش‌ها در خاورمیانه و ریسک‌های ژئوپلیتیکی چه بود؟

در ۷ماهه نخست سال جاری بازار طلا یکی از پربازده‌ترین بازارهای مالی کشور بود که طی شش ماه بیش از یک میلیون تومان افزایش یافت.

چندثانیه اقتصاد نوشت: هرگرم طلای ۱۸عیار در نخستین روز معاملاتی سال(۵فروردین ۱۴۰۳) ۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان بود که پس از ۷ ماه به بیش از ۴میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید. 

 طی ۷ماه اخیر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و  افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی تمامی بازارها را تحت تاثیر قرار داده که طلا هم از این موضوع مستثنی نبوده است. 

 روز ۱۴فروردین و پس از حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه قیمت طلا با افزایش ۳۴۵هزار تومان رو به رو شد و به ۳میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسید. 

 روز دوم اردیبهشت‌ماه و همزمان با عملیات وعده صادق (۱) قیمت طلا با افزایش ۱۶۷هزار تومانی به ۳میلیون و ۶۶۸هزار تومان رسید. طی یک ماه بازدهی بازار طلا ۱۲.۴۲درصد شده بود. 

 روز دهم مرداد ۱۴۰۳ و همزمان با ترور اسماعیل هنیه قیمت طلا پس از یک ماه روند آرام باز هم در مسیر صعودی قرار گرفت و بازدهی ماهانه حدود ۲درصد شد. 

واکنش طلا به تنش‌ها در خاورمیانه و ریسک‌های ژئوپلیتیکی چه بود؟

 در شهریورماه قیمت طلا در بازه زمانی یک ماهه حدود ۲۰۰هزار تومان افزایش یافت و از ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۳میلیون و ۷۳۰هزار تومان رسید که به اعتقاد کارشناسان مهمترین عامل رشد طلا در این دوره روند صعودی قیمت انس جهانی و وضعیت بازار جهانی طلا بود. 

 روز هفتم مهر و همزمان با شهادت سیدحسن نصرالله، بازارهای جهانی به احتمال تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه واکنش نشان دادند، اما افزایش نرخ طلای ۱۸عیار چندان بالا نبود. 

 درحالی که قیمت انس جهانی با افزایش ۵درصدی همراه شد، نوسان قیمت طلای ۱۸عیار در بازار داخلی زیر یک درصد بود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب