سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
نظرات: ۰
۱
-
مرد افغان در نقش مأمور دولت دست به اخاذی می‌زد

از چندی قبل شکایت‌هایی به پلیس رباط‌کریم رسید که در آن شماری از شهروندان مدعی بودند یک مأمور قلابی از آنها اخاذی کرده است.

روزنامه همشهری نوشت: آنها می‌گفتند که او وانمود می‌کرد مأمور ارگان‌های دولتی است و اگر با وی همکاری نکنند برای‌شان دردسر درست می‌شود. او در ادامه به بهانه‌های مختلف شهروندان را ترسانده و از آنها پول دریافت می‌کرد.

ادامه تحقیقات نشان می‌داد که این مرد علاوه بر رباط کریم در شهرهای اطراف نیز در پوشش مأمور از شهروندان اخاذی می‌کرد و روزبه‌روز تعداد شاکیان پرونده بیشتر می‌شد. در این شرایط با استفاده از اطلاعاتی که شاکیان از مأمور قلابی در اختیار پلیس گذاشته بودند، تلاش‌ها برای دستگیری وی آغاز شد.

بررسی‌ها در این‌باره ادامه داشت تا اینکه سرانجام گروهی از مأموران موفق شدند متهم را در یکی از خیابان‌ها شناسایی و او را در منطقه منجیل‌آباد دستگیر کنند. سرهنگ تیمور کلانتری، فرمانده انتظامی رباط کریم درباره جزئیات این پرونده گفت:‌ در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که متهم از اتباع خارجی غیرمجاز است که در پوشش مأمور دولتی در رباط‌کریم و شهرهای حومه از شهروندان اخاذی می‌کرد. در این شرایط مأموران انتظامی کلانتری 15منجیل‌آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیق از محل‌های وقوع جرم، متهم را دستگیر کردند.

وی ادامه داد:‌ متهم  که تاکنون به 10فقره اخاذی با این شگرد اعتراف کرده است، هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد. او از شهروندان درخواست کرد: در صورت مراجعه افرادی تحت عنوان مأمور دولت به واحدهای صنفی و مواجهه با آن، حتما از آنها کارت‌شناسایی و حکم مأموریت درخواست کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به ‌سرعت به ‌منظور رسیدگی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110اعلام کنند.
 
 
 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب