دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۴
نظرات: ۰
۰
-
مرکز پیشگیری‌ از بیماری‌ها در آمریکا سالم‌ترین و مفیدترین میوه را معرفی کرد

به گفته کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، گوجه سالم‌ترین میوه‌ای است که دارای لیکوپن غنی است که نوعی آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، به طور کلی مصرف یک رژیم غذایی سرشار از گیاهان راه اصلی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و دیابت نوع ۲ در نظر گرفته می‌شود.

اما حتی اگر یک گیاهخوار معمولی هستید، منطقی است که بخواهید بیشترین سود را برای خود داشته باشید. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، هرچند تقریبا همه میوه ها از نظر تغذیه‌ای سالم هستند ولی بعضی بهتر و مفیدتر هستند.

سالم ترین میوه چیست؟

طبق گفته CDC، سالم ترین میوه گوجه فرنگی است و ذکر این نکته جالب است که گوجه فرنگی یک میوه محسوب می شود!  از بین نمرات کسب کرده از نظر مواد مغذی ۴۱ میوه و سبزی، گوجه فرنگی نمره ۲۰.۳۷ را به دست آورده است.

چه چیزی گوجه فرنگی را بسیار سالم می‌کند؟

اسکات کیتلی، یکی از بنیانگذاران درمان تغذیه پزشکی Keatley می‌گوید: گوجه فرنگی دارای مواد مغذی متراکم است و منبع عالی آنتی اکسیدان ها، به ویژه لیکوپن است که با کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.

کیتلی می‌گوید: «لیکوپن به‌ویژه هنگام پختن گوجه‌فرنگی به خوبی جذب می‌شود، که باعث می‌شود سس‌ها، رب‌ها و سوپ‌های گوجه‌فرنگی گزینه‌های خوبی برای دریافت مواد مغذی باشند. تعادل فیبر و هیدراتاسیون آنها همچنین از سلامت روده و هضم حمایت می کند.

به گفته کیتلی، همچنین می توان به جفت کردن گوجه فرنگی با یک چربی سالم مانند روغن زیتون کمک کرد تا به جذب مواد مغذی کمک کند. کیتلی می‌گوید: «برای کسانی که از آن به‌صورت خام لذت می‌برند، افزودن گوجه‌فرنگی به سالاد یا خوردن آن به‌عنوان میان‌وعده همچنان ویتامین‌ها و هیدراتاسیون زیادی را به همراه دارد.

فهرست CDC این میوه ها را در رتبه بالای مفیدترین میوه‌ها معرفی می‌کند:

• لیمو

• توت فرنگی

• پرتقال

• لیموترش

• گریپ فروت

کیتلی می‌گوید: توت‌ها - به‌ویژه زغال‌اخته و توت‌فرنگی - سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی هستند که می‌توانند با فواید سلامتی گوجه‌فرنگی رقابت کنند. توت‌ها مانند گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C و فیبر هستند و دارای آنتوسیانین هستند که به کاهش التهاب کمک می‌کند.

روزی چند عدد گوجه فرنگی بخورم؟

وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می کند که اکثر زنان بالغ روزانه ۱.۵ تا ۲ فنجان میوه مصرف کنند و بیشتر مردان بالغ ۲ تا ۲.۵ فنجان میوه مصرف کنند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب