یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
نظرات: ۰
۰
-
پزشکان آمریکایی: سربازان اسرائیل به سر کودکان غزه شلیک می‌کنند +عکس

گزارش تکان دهنده ۶۵ پزشک، پرستار و کادر درمان آمریکایی که در غزه کار کرده‌اند، از رفتار زشت و پلید سربازان اسرائیلی در کشتن کودکان فلسطینی حکایت دارد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، نیویورک تایمز در گزارشی تکان دهنده با انتشار تصاویر دست اول نشان می‌دهد چگونه سربازان صهیونیست به سر کودکان در غزه شلیک کرده و آنها را شهید می‌کنند.

نیویورک تایمز از یکی از پزشکان، دکتر فیروز سیدوا، زاده میشیگان چنین نقل می‌کند: من از ۲۵ مارس تا ۸ آوریل به عنوان جراح تروما در غزه کار کردم. من در اوکراین و هائیتی داوطلب بودم. من در فلینت، میشیگان بزرگ شده و خشونت زیاد دیده‌ام و در مناطق جنگی نیز کار کرده‌ام. اما قابل توجه‌ترین آنها کار در بیمارستانی در غزه بود. تقریباً هر روز که آنجا بودم، یک کودک خردسال جدید را می‌دیدم که از ناحیه سر یا قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و تقریباً همه آنها یعنی ۱۳ کودک جان باختند.

پزشکان آمریکایی: سربازان اسرائیل به سر کودکان غزه شلیک می‌کنند +عکس

در آن زمان، من فرض کردم که این باید کار یک سرباز به خصوص سادیستی باشد که در همان نزدیکی قرار داشت. اما پس از بازگشت به خانه، با یک پزشک اورژانس آشنا شدم که دو ماه قبل از من در بیمارستان دیگری در غزه کار می‌کرد. به او گفتم: «من نمی‌توانستم تعداد بچه‌هایی را که دیدم به سرشان شلیک شده است، باور کنم. در کمال تعجب، او پاسخ داد: «آره، من هم همینطور. هر روز.»

سیدوا با ۶۵ کارمند مراقبت‌های بهداشتی دیگر درباره آنچه در غزه دیده بود صحبت کرد و ۴۴ نفر از آنها گزارش دادند که مواردی از کودکانی که به سر یا قفسه سینه گلوله خورده، دیده‌اند.

از ۶۵ نفری که در مورد تجربیات خود صحبت کردند، ۵۷ نفر برای درج نامشان در گزارش ثبت نام کردند.

دکتر محمد رسول ابونوار، جراح روده، توضیح داد که در عرض ۴ ساعت در بخش اورژانس، "شش کودک بین ۵ تا ۱۲ سال را دید که همگی با یک گلوله به جمجمه آورده شده بودند."

دکتر ندال فرح، متخصص بیهوشی، می‌گوید کودکان مورد اصابت قرار گرفته دارای "آسیب مغزی غیرقابل درمان و دائمی" بودند که می‌توان آن را یک اتفاق تقریباً روزانه در غزه توصیف کرد.

حجم عظیمی از اطلاعات در مورد میزان ویرانی غزه از داده‌های ماهواره‌ای، سازمان‌های بشردوستانه و وزارت بهداشت غزه به دست آمده است.

 با این حال، اسرائیل به روزنامه نگاران یا بازرسان حقوق بشر اجازه ورود به غزه را در تعداد بسیار محدود و هماهنگ با ارتش نمی‌دهد و داستان‌های خوانده نشده روزنامه نگاران فلسطینی در غزه علی رغم خطرات باورنکردنی وجود دارد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب