یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
نظرات: ۰
۰
-
یوگای صورت چیست و چقدر در کاهش پیری موثر است؟

پزشکان و متخصصان پوست اعتقاد دارند یوگای صورت و ماساژ دادن قسمت‌های مختلف صورت می‌تواند در کاهش روند تحلیل کلاژن زیر پوست تاثیر داشته باشد.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از تایم، معمولا ورزشکاران با تمرین‌های یوگا سعی می‌کنند ذهن آگاهی خود را افزایش داده و تحقیقات نیز ثابت کرده است که یوگا ورزش خوبی در بالا بردن توان جسمی نیز است ولی در سال‌های اخیر نوعی یوگا به نام یوگای صورت نیز رواج پیدا کرده که پزشکان پوست به انجام آن توصیه می‌کنند. پزشکان متخصص پوست می‌گویند یوگای صورت می‌تواند فواید مشابهی برای پوست فراهم کند.

دکتر جاشوا زیچنر، دانشیار پوست دانشکده پزشکی آیکان در ماونت ساینای منهتن نیویورک می‌گوید: یوگای صورت شامل حرکاتی مانند بلند کردن ابرو، نرمش گونه‌ها، و کشیدن شقیقه، کشش، ماساژ و ورزش صورت است که موجب تقویت عضلات صورت برای به حداقل رساندن علائم پیری پوست است.

این تکنیک شامل حرکت مکرر عضلات صورت به روش های خاصی است. دکتر مراد علم، (Murad Alam) نایب رئیس بخش پوست در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن، که تحقیقاتی در مورد یوگای صورت انجام داده است، می‌گوید: یوگای صورت عملکرد ماهیچه‌ها را بهبود می بخشد و ظاهر شما را تقویت می‌کند.

علم می‌گوید: با افزایش سن، لایه‌های چربی زیر پوست نازک می‌شوند و کلاژن زیر پوست تحلیل می‌رود و خاصیت ارتجاعی از بین می‌رود ولی یوگای صورت این رویه را کند می‌کند.

او می‌گوید: «با یوگای صورت، شما سعی می‌کنید ماهیچه‌های خود را که در زیر پدهای چربی قرار دارند، رشد دهید. مثل بدنسازی، شما همان ماهیچه ها را بارها و بارها تمرین می دهید و بزرگتر می شوند.

علم می‌گوید: ماهیچه‌های حجیم‌شده صورت می‌توانند بخشی از حجمی را که به دلیل کاهش چربی، عضله و کلاژن مرتبط با افزایش سن کاهش می‌یابد، پر کنند.

دکتر آنتا رسکو (Anetta Reszko) ، متخصص پوست دانشگاه نیویورک نیز می‌گوید که ورزش از هر نوعی می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد، بنابراین تقویت عضلات صورت احتمالاً همان تاثیر را دارد.

او می‌گوید: «افزایش قدرت عضلانی صورت با ایجاد ظاهری برجسته و لطیف‌تر به یک اثر لیفت صورت طبیعی‌تر منجر می‌شود، در حالی که گردش خون بهبود یافته به یک چهره طبیعی درخشان و سالم می‌افزاید.»

رسکو اعتقاد دارد که یوگای صورت همچنین می‌تواند به سیستم عصبی پاراسمپاتیک که مسئول ترویج آرامش و کاهش استرس است، نفوذ کرده و موجب کاهش ضربان قلب و فشار خون شما و در نهایت به سلامتی کمک کند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب