چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
نظرات: ۰
۰
-
اگر روزی یک موز بخورید، چه می‌شود؟

یکی از اعضای آکادمی بهداشت و تغذیه آمریکا به این سوال پاسخ داده که آیا خوردن هر روز یک موز بد است!

به گزارش اطلاعات به نقل از prevention، موز به دلیل محتوای قند خود معمولا از سوی کارشناسان تغذیه و پزشکان به طور محتاطانه توصیه می‌شود و اغلب با وجود فواید بسیار این میوه، گفته می‌شود که خیلی باید مراقب آن باشیم. سوال بسیاری از خانوارها این است که اگر هر روز این میوه قنددار استفاده شود ممکن است ضرری برای سلامتی داشته باشد. در واقع: آیا خوردن هر روز یک موز بد است؟

پاسخ کوتاه اندرسون هاینز متخصص تغذیه و عضو آکادمی بهداشت و تغذیه آمریکا منفی است. او می‌گوید: مصرف هر روز یک موز اشکالی ندارد. خوردن روزانه یک موز می‌تواند راهی عالی برای گنجاندن مواد مغذی ضروری از میوه ها در رژیم غذایی باشد.

اندرسون بنا به دستورالعمل‌های وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) به بزرگسالان توصیه می‌کند که حدود دو فنجان میوه در روز مصرف کنند و یک موز بزرگ نیز می‌توانند در رژیم غذایی خود در نظر بگیرند. او می‌گوید: مصرف یک یا دو موز در روز ممکن است خوب باشد، اما خوردن یک موز و یک میوه دیگر، به‌علاوه طیف گسترده‌ای از غذاهای گیاهی می‌تواند به تأمین انواع فیبر و ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری کمک کند.

محتوای فیبر موز حاوی فیبر محلول و نامحلول است. فیبر هضم را کند می کند، که ممکن است به جلوگیری از افزایش قند خون بعد از خوردن غذا کمک کند. برای کسانی که قند خون را کنترل می کنند، ممکن است بخواهید حتی فیبر بیشتری اضافه کنید تا به کاهش افزایش قند خون کمک کنید.

به دلیل محتوای فیبر، موز ممکن است برای سلامت گوارش شما مفید باشد و به مدیریت وزن کمک کند. موز سرشار از پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های گروه B است، همچنین ممکن است از فشار خون سالم و سلامت قلب و عروق حمایت کند. حتی نشان داده شده که آن‌ها به تولید سروتونین کمک می‌کنند؛ ماده‌ای شیمیایی که می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کند. موز همچنین سوخت بسیار خوبی را قبل یا بعد از تمرین ایجاد می‌کند.

به طور کلی، متخصصان تغذیه مصرف یک موز در روز را به همراه انواع غذاهای گیاهی توصیه می‌کنند تا میزان میوه و سبزیجات غنی از مواد مغذی را در رژیم غذایی خود افزایش دهند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب