یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
نظرات: ۴
۰
-
ممنوعیت قلیان در مشهد صدای عرب‌ها را درآورد +اعتراض رسمی سفیران عربستان

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی به نارضایتی گردشگران عرب از عدم عرضه قلیان در هتلهای مشهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار اطلاعات در مشهد: مادرشاهیان، رییس اتحادیه هتلداران مشهد در مراسم افتتاح هتل فضیلت در مشهد اظهار کرد: در خدمت رسانی به گردشگران عرب در هتل ها نیاز به رفع ممنوعیت استفاده از قلیان داریم.

به گفته وی، در هتل ها زائران عراقی قلیان نیاز دارند و چون ممنوعیت داریم، به صورت شخصی در اتاق ها استفاده می کنند که باعث آتش سوزی می شود. 

وی ادامه داد: سفیران کنسولگری عربستان در هتل میثاق اسکان دارند و از معضلات ما این است که میهمانان عرب ناچار به خانه های شخصی برای قلیان مراجعه می کنند که در همین مراجعات غیررسمی نیز هزاران مشکل ایجاد می شود. 

وی یادآور شد: امروزه هتل های پنج ستاره جایگاه قلیان دارند ولی ما در خراسان رضوی  و مشهد نداریم و فردا که حادثه ای رخ داد، آقایان می گویند: «چرا هتل سوخت؟» «چون زغال غیر استاندارد بردند.» 

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد استانداردسازی شده است، افزود: ۵۰ درصد خانه مسافرها و مسافرخانه ها، نیاز به بازسازی دارند و با سود ۳۰ درصد تسهیلات بانک نمی توانند، باید تسهیلات با سود کمتر در اختیار اینها قرار بگیرد و در بومگردی نیز پتانسیل خوبی داریم، دولت بیاید پای کار هتلداران تا بتوانیم خدمات  بهتری ارائه دهیم. 

وی درخصوص افتتاح هتل فضیلت، گفت: ۲۴ ماه تلاش شده تا این هتل با استانداردها و با ۷۰ نفر اشتغالزایی افتتاح شود؛ در حال حاضر ۶۰ هزار نیروی انسانی در صنعت هتلداری استان فعالند، اما آنچنان که به اشتغالزایی در صنعت بها داده می شود به هتلداری داده نمی شود.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم جامعه هتلداران با کمک میراث تشکیل شد که در نظارت ها و سازماندهی ها کمک میراث فرهنگی بوده است، افزود: اما اختیارات لازم به بخش خصوصی داده نشده است و جهش را نمی توانیم داشته باشیم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب