شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۷
نظرات: ۰
۰
-
خودروهای برقی چینی دردسر ساز شد

تعرفه‌های گسترده ایالات متحده آمریکا که شامل مالیات صد درصدی برای واردات خودروهای الکتریکی چین است، ازدیروز ۲۷ سپتامبر(ششم مهر)  اجرایی شد.

اطلاعات نوشت: این تعرفه در ماه مه امسال(اردیبهشت و خرداد) و براساس آنچه که کاخ سفید آن را اقدامات تجاری ناعادلانه چین و نیاز به حمایت از مشاغل آمریکایی خواند، اعلام شد.
تحلیلگران می‌گویند با توجه به اینکه خودروهای برقی چینی در حال حاضر در ایالات متحده فروخته نمی‌شوند، این تعرفه تا حد زیادی نمادین است.

به گزارش بی.بی.سی، خودروهای برقی چینی با قیمت بسیار کمتر به‌سرعت در حال تسخیر بازارهای جهانی هستند؛ اما به‌نظر می‌رسد قانون‌گذاران آمریکا از مصرف‌کننده‌ای که اکنون باید هزینه‌ بیشتری برای خرید این خودروها بپردازد، غافل شده‌اند.در واکنش به اعلام این تعرفه، چین تهدید کرده که دست به تلافی خواهد زد.کامالا هریس معاون رئیس جمهوری و دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا بر سر این تعرفه‌ها در مبارزات انتخاباتی خود با هم بحث و جدل کرده‌اند.

آقای ترامپ خواستار اعمال تعرفه‌های اضافی بر همه اقلام وارداتی است و خانم هریس می‌گوید چنین کاری تورم را افزایش خواهد داد.

بااین حال، دولت جو بایدن اعلام کرد که تعرفه‌ ۱۰۰ درصدی بر خودروهای برقی چینی اعمال خواهد کرد که عملاً نرخ قبلی را چهار برابر می‌کند. تعرفه‌های جدید آمریکا فقط شامل خودروهای برقی چین نمی‌شود، بلکه تعرفه‌های واردات سلول‌های خورشیدی چینی به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و تعرفه‌ی واردات فولاد، آلومینیوم، باتری‌ خودروهای برقی و مواد معدنی کلیدی هم به ۲۵ درصد می‌رسد.

همچنین قرار است در سال ۲۰۲۵ تعرفه‌ ۵۰ درصدی روی تراشه‌های چینی اعمال شود و از یکم ژانویه‌ی ۲۰۲۶ (۱۱ دی ۱۴۰۴) باتری‌های لیتیوم یون، مواد معدنی و قطعات لپ‌تاپ و گوشی ۲۵ درصد تعرفه خواهند داشت.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب