دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
نظرات: ۰
۰
-
عجیب اما واقعی؛ غزه گران‌ترین شهر جهان است!

قیمت کالاهای اساسی مانند سوخت و سیب‌زمینی در غزه تا حدی بالا رفته که این باریکه در حال حاضر گران‌ترین نقطه جهان است.

ایسنا نوشت: روزنامه انگلیسی تایمز با مقایسه قیمت‌های قبل و بعد از جنگ غزه، گزارش داد که این باریکه در حال حاضر گران‌ترین منطقه جهان برای تهیه کالاهای اساسی است.

 الاغ‌ها در غزه برای حمل اقلام مختلف مانند گاری‌های آب و حتی تاکسی‌ها استفاده می‌شوند و جمع‌آوری زباله‌ها در این باریکه نیز به وسیله همین حیوانات انجام می‌شود.

افزایش افسارگسیخته قیمت الاغ‌ها در غزه نمونه‌ای از وضعیت اقتصادی دشوار در غزه است و این باریکه را به گران‌ترین شهر جهان از نظر قیمت کالاهای بَدَوی بدل کرده است.

بر اساس این گزارش، پیش از آغاز جنگ، یک گاری و یک الاغ حدود ۵۰۰ پوند ارزش داشت، اما اکنون خرید آن‌ها به دست‌کم ۳۰۰۰ پوند نیاز دارد.

هر لیتر سوخت در حال حاضر ۱۷ قیمت دارد، اما قیمت سوخت در زمان اوج خود به ۲۸ پوند رسیده بود. هر کیلوگرم سیب‌زمینی در غزه ۱۱۵ پوند و هر نخ سیگار ۱۲ پوند قیمت دارد!

به گزارش روزنامه انگلیسی، حتی یکی از پزشکان ارتوپد که در غزه فعالیت می‌کرد، از نظر مالی توان خرید سیگار را نداشت.

جراحان انگلیسی که چند هفته در غزه مشغول مداوای مجروحان بوده‌اند می‌گویند آنچه مشاهده کرده‌اند شباهتی به یک جنگ نداشته است.

آن‌ها می‌گویند یک ارتش مکانیزه و قدرتمند سعی دارد دشمنان چالاک خود را هدف بگیرد، اما در اکثر مواقع غیرنظامیان فلسطینی را هدف می‌گیرد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب