دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
نظرات: ۰
۰
-

پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

اکو ایران نوشت: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز حدود ۲۰۰۰ واحدی مثبت شد و این موضوع در شاخص هم وزن هم رخ داده است. خودرو فلزات اساسی و گروه شیمیایی بازار سرمایه همچنان سه گروه برتر بازار هستند تا برترین ارزش‌های معاملاتی را به نام خود ثبت کنند. به این ترتیب گروه خودرویی با ارزش معاملاتی ۲۳۷ میلیارد تومان رتبه اول، گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی ۲۰۸ میلیارد تومان در جایگاه دوم و گروه شیمیایی بازار نیز با ۱۶۱ میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفته است.

 گروه دارویی، فراکاب‌ها و حمل و نقل از گروه‌هایی بازار امروز بودند که رخ مثبتی را به خود گرفتند و نسبتاً به سایر نمادها و گروه‌ها وضعیت بهتری با داشتند.

 اما سیگنال‌های به بازار سرمایه از سوی مدیران و تیم اقتصاد دولت در حال مخابره شدن است و این موضوعی است که از افت بازار جلوگیری کرد. گفته می‌شود حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس در پاسخ به مطالبه فعالان بازار سرمایه، در خصوص پیگیری سازمان بورس برای بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام، آن هم در زمان تدوین لایحه بودجه که چیزی به شروع و بررسی آن نمانده است عنوان کرده است که در حال کار کردن بر روی این موضوع و مسائل مشابه هستیم و تلاش ویژه‌ای را در رابطه با لایحه بودجه و مسائلی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر بازار سرمایه تاثیرگذار هستند، به کار گرفته‌ایم.

 همتی وزیر اقتصاد نیز از باز شدن گره واردات خودرو خبر داد تا با این شعار به مقابل با انحصار یک قدم مثبت برداشته شود و برای سایر بازارها نیز این انحصارها کنار برود و به چالش بزرگ قیمت گذاری دستوری حذف شود. البته که فعالان اجتماعی نیز معتقد هستند که قبل از هر کاری باید قیمت گذاری دستور حقوق و دستمزد کارگران برداشته شود چرا که با این سطح از تورم قدرت خرید همه اقشار مختلف جامعه در پایین حد خود قرار دارد.

 همچنین محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور از پیش‌بین‌های لازم و اقدامات دولت برای فصل زمستان خبر داده است تا سناریو تکراری زمستان سخت این بار هم کام صنایع تولیدی کشور را تلخ نکند.

 از طرفی هم محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور پیدا کرده است.

 اما همچنان خبر نرخ خوراک در تیر یک رسانه‌های بورسی قرار دارد و ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس عنوان کرده است که نامه ابطال مصوبه نرخ خوراک و سوخت صنایع ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ برای شرکت‌های پتروشیمی‌ها ارسال شد اما فعلاً هیچ یک از شرکت‌ها جز پتروشیمی خارک این ابلاغیه را دریافت نکرده‌اند.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 همچنان جمله این چند ماه اخیر را باید تکرار کرد که خیلی نمی‌شود روی تکنیکال این روزهای بازار سرمایه حساب باز کرد چرا که ارزش معاملات در پایین‌ترین محدوده خود قرار دارد. هرچند که میانگین ارزش معاملاتی یک هفته اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ثبت شده است.

 عدد شاخص با رشد حدود ۲ هزارواحدی در پایان معاملات روز جاری اتفاق خاصی را در بازار رقم نزد و بازار طبق نظر سنجی دنیای اقتصاد که از ۷۵ فعال بازار سرمایه انجام داده است به دنبال خبرهایی از تصمیمات دولت و بانک مرکزی برای روزهای آینده و نیمه دوم سال ۱۴۰۳ است که ظاهراً امیدوار کننده است!

 چیز تا پایان انتشار گزارش ماهانه شرکت‌های برای شهریور ماه نمانده است و مقاومت‌های پیش روی تکنیکالی شاخص کل نیز در فاصله کمی از شاخص قرار دارد. می‌توان این طور برداشت کرد که وضعیت فروش شرکت‌ها در ششمین ماه سال می‌تواند میزان قدرت این مقاومت‌ها را تعیین کند.

این پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ را از دست ندهید

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب