یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
نظرات: ۳
۱
-
دلیل ۴ مرد افغان برای قتل داریوش مهرجویی و همسرش چه بود؟

آخرین جلسه از دور دوم محاکمه متهمان قتل داریوش مهرجویی و همسرش برگزار شد.

سایت جنایی نوشت: قضات رسیدگی‌کننده به این پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری استان تهران، امروز در دومین جلسه دادگاه، چهار متهم را به تفکیک تفهیم اتهام و آخرین دفاعیات آنها را اخذ کردند.

در جلسه اول که دیروز برگزار شد به ایرادهایی که دیوان عالی کشور وارد کرده بود رسیدگی شد. یکی از ایرادهای دیوان عالی کشور این بود که میزان دخالت هر یک از متهمان در وقوع جرم به تفکیک مشخص نشده است که در این جلسه دادگاه به آن رسیدگی کرد.

رئیس شعبه در جلسه دوم رسیدگی به این پرونده، متهمان را تک به تک به جایگاه فرا خواند و اتهام هر کدام را به آنها تفهیم و آخرین دفاع را از آنها اخذ کرد.

با پایان این جلسه، قضات شعبه یک دادگاه کیفری استان تهران برای تصمیم‌گیری مجدد وارد شور شدند.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر مهرماه سال گذشته در خانه‌باغ خود در کرج به قتل رسیدند. این زوج با ضربات متعدد چاقو کشته شدند و اجسادشان را دخترشان مونا پیدا کرد.

عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش مدت کوتاهی بعد از قتل بازداشت شدند. آنها چهار مرد افغانستانی هستند که به گفته دادستان به خاطر اختلاف قبلی این زوج را کشته‌اند. عامل اصلی قتل مردی به نام کریم است که اتهام دو فقره قتل بر او وارد شده اما کریم این اتهام را رد کرده بود.

در دور اول محاکمه قضات کریم را به دو بار قصاص و سایر متهمان را به حبس محکوم کردند، اما با اعتراض متهمان و همچنین اولیای دم رأی صادره نقض شد. اولیای دم معتقد بودند آمریتی در قتل‌ها وجود دارد و باید در این خصوص رفع نقض شود که پس از پذیرش ایراد از سوی دیوان عالی کشور و بررسی مجدد در دادسرا، مشخص شد متهم پنجم یا آمری در این قتل‌ها وجود نداشته است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب