شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
نظرات: ۲
۰
-
ادامه ساخت هتل جنجالی تهران؛ برخورد مومنانه پنهانی یا برخورد قانونی آشکار؟

ساخت و ساز هتل ولنجک تهران با وجود اظهارات سخنگوی قوه قضاییه همچنان ادامه دارد و متوقف نشد

دیده‌بان ایران نوشت: اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ۲۰ شهریور از توقف فعالیت هتل ولنجک خبر داده و در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت پرونده ساخت هتل ۳۰ طبقه در منطقه ولنجک که دیوان عدالت مصوبه شهرداری تهران را در پی گزارش سازمان بازرسی باطل اعلام کرده است، گفت: «در خصوص این هتل با اعلام شکایت سازمان بازرسی در چند محور از منظر اداری تخلفاتی شده بود که مراتب با دو ویژگی اعم از تقاضای ابطال پروانه و دیگر برای ابطال مصوبه کمیسیون ماده ۵ از دیوان عدالت درخواست شده بود رسیدگی‌ها انجام شد. ابطال مصوبه کمیسیون ماده ۵ توسط دیوان عدالت انجام شد و پرونده به شهرداری برای بررسی مجدد اعاده شد. در خصوص پروانه ساختمان نیز پرونده در شعبه اول دیوان عدالت در حال رسیدگی است. همچنین بحث قصور و تقصیر مسئولین مربوطه مطرح است که تعقیب کیفری آنها درخواست شده و در این خصوص پرونده‌ای در دادگستری تشکیل شده است. ساخت این ساختمان طبقاتی تا تعیین تکلیف نهایی متوقف شده است.»

اما مشاهدات میدانی مبنی بر این است که این پروژه به صورت سه‌شیفت در حال ساخت است و علیرغم اعلام ابطال قوه‌قضائیه و حتی تشکیل پرونده کیفری برای افرادی که در این خصوص قصور داشتند، صاحب این هتل از موضع خود کوتاه نیامده و به ساخت و ساز ادامه می‌دهد. اینطور به نظر می‌رسد که اطلاعات دقیقی درباره این پروژه جنجالی به سخنگوی قوه‌قضائیه ارائه نشده است.

ادامه ساخت هتل جنجالی تهران؛ برخورد مومنانه پنهانی یا برخورد قانونی آشکار؟

حالا باید منتظر ماند و دید در مقابل نادیده‌گرفتن و دهن‌کجی به حکم توقف ساخت و ساز این هتل در محله ولنجک، قوه‌قضائیه با شهرداری، سازنده و دیگر عوامل دخیل در این پروژه برخورد مومنانه پنهانی را در پیش می‌گیرد یا با در دستور کار قراردادن برخورد قانونی و آشکار نشان دهد که همه شهروندان در مقابل قانون برابرند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب