شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
نظرات: ۰
۰
-
زن قاتل به مراسم اسکار وارد شد

درادامه معرفی فیلم‌های آکادمی، چندکشور دیگر از جمله یونان فیلم سینمایی برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ انتخاب کردند.

ایسنا نوشت: درام تاریخی «زن قاتل» به کارگردانی اِوا ناتنا درباره ماما سالخورده‌ای است که در یک روستای دورافتاده یونانی با مردسالاری مبارزه می‌کند، بر اساس رمانی کلاسیک به همین نام اثر الکساندروس پاپادیامانتیس ساخته شده است. 

این فیلم که نخستین ساخته اِوا ناتنا محسوب می‌شود در جوایز سینمایی آیریس در یونان، موفق به کسب پنج جایزه شد و انتخاب آن پس از اختلاف بین وزارت فرهنگ و آکادمی فیلم یونان (هلفیاک) بحث برانگیز شد و در نتیجه ۲۰ عنوان فیلم از روند انتخاب نماینده سینمای یونان خارج شدند.

همچنین سینمای سنگال طبق انتظار مستند «داهومی» ساخته متی دپوپ کارگردان فرانسوی-سنگلالی را به عنوان نماینده رسمی خود برگزید. این مستند در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین موفق به کسب جایزه خرس طلایی بهترین فیلم شده بود.

سینمای بلژیک هم فیلم «جولی ساکت می ماند» ساخته لئوناردو ون دیجل را به اسکار ۲۰۲۵ فرستاد و پرتغالی‌ها هم فیلم «گرند تور» ساخته میگوئل گومز را که در جشنواره کن امسال برنده جایزه بهترین کارگردانی شد را به عنوان فیلم برگزیده خود به آکادمی معرفی کردند.

هلند فیلم سینمایی «لاین حافظه» ساخته ژله دی یونگ، صربستان فیلم «کنسول روسیه» به کارگردانی میروسلاو لکیچ و اسلوونی هم فیلم «خانواده درمانی» ساخته سونیا پروسنک را به عنوان فیلم خود در رقابت اسکار ۲۰۲۵ برگزیدند.

به گزارش اسکرین، پیش از این کمیته اسکار کشورهای کانادا، شیلی، کاستاریکا، مراکش، پاناما، پرو، اروگوئه، کامبوج، ژاپن، قرقیزستان، آلمان، ترکیه، عراق، فلسطین، کره جنوبی، تایوان، ارمنستان، اتریش، بلغارستان، کرواسی، چک، استونی، مجارستان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، رومانی و اوکراین نیز فیلم منتخب خود را به آکادمی اسکار اعلام کرده‌اند.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار بین‌المللی ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۴ آبان) است. فهرست نامزدهای اولیه مدعیان اسکار بین المللی نیز ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) و نامزدهای نهایی هم ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی) اعلام می شوند.

پیش از این نیز کشورهایی چون ژاپن، اتریش، آلمان، ایرلند، عراق، لتونی، لیتوانی، فلسطین، تایوان و اروگوئه فیلم‌های برگزیده خود را به آکادمی معرفی کرده‌اند.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر به نمایندگی از سینمای انگلیس توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کند.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفندماه) برگزار می‌شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب