شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴
نظرات: ۰
۰
-
پزشکیان وعده‌های خود را عملی می‌کند؟

یک جامعه شناس بر این باور است که اگر دولت پزشکیان بتواند شعار وفاق ملی را در عمل محقق کند و در پی آن مدیریتی صحیح را در اداره امور ببینیم، حتی با وجود تحریم های بین‌المللی هم می‌توانیم وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را سامان دهیم.

امان الله قرایی مقدم ، جامعه شناس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین»، گفت: نابسامانی اقتصادی علاوه بر مشکلات معیشتی و تنگنای مالی‌، اثرات منفی اجتماعی و فرهنگی هم در پی دارد که حتی بعضاً نگران‌کننده هستند. همچنان که بیکاری، افزایش سن ازدواج ، فقر هر کدام به تنهایی می‌توانند ساختار جامعه را به هم بریزند.

این استاد دانشگاه گفت: برآوردها نشان می دهد که سن ازدواج به بالای ۳۰ سال رسیده است،از سوی دیگر، برخی از خانواده‌ها به خاطر مشکلاتی مانند عدم اشتغال و کمبودهای مالی، انسجام خود را از دست داده‌اند. آمار طلاق هم نگران‌کننده شده است. طبعا نمی توان از کنار این موضوعات به سادگی گذشت.متأسفانه در شرایط کنونی با موقعیتی مواجه هستیم که مردم نمی‌دانند چطور کمبودها را برطرف کنند تا امکان زندگی آرام داشته باشند.

به گفته وی اگر دولت پزشکیان بتواند شعار وفاق ملی را در عمل محقق کند و در پی آن مدیریتی صحیح را در اداره امور ببینیم، حتی با وجود تحریم های بین‌المللی هم می‌توانیم وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را سامان دهیم.

قرایی مقدم گفت: دولت پزشکیان در اولویت بندی کارهایی که باید انجام بدهد، قطعا باید آموزش و سلامت را در نظر بگیرد. چرا که جامعه در  شرایطی توسعه را تجربه می‌کند که هم از سلامت کافی برخوردار باشد و هم‌ اینکه علم و آگاهی کارشناسانه‌ای از وضعیت موجود و فرصت‌ها و تهدیدها داشته باشد.. ‌با ابن حال نمی‌توان نسبت به وظیفه دولت برای رفع مشکل بزرگ معیشت بی‌توجه بود. توقع از دولت پزشکیان ابن است که وعده خود مبنی بر پرهیز از رویارویی و دامن زدن به جدل‌های داخلی را عملی کند تا با مدیریتی اصولی و فعالیت در آرامش از مصایب جامعه بکاهد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب